Bezpieczeństwo
Jakiś czas temu w życie weszły bardzo ważne zmiany unijnych dyrektyw w sprawie usług płatniczych i rachunków płatniczych oraz innych unijnych przepisów, które mają na celu podniesienie bezpieczeństwa i wygody płatności realizowanych online.
Co te zmiany w prawie oznaczają dla Ciebie?
Dzięki nim realizowane przez Ciebie płatności elektroniczne będą nie tylko bezpieczniejsze i wygodniejsze, lecz również tańsze. Oto kilka przykładów:
Od teraz płatności transgraniczne w euro będą Cię kosztować tyle samo, co płatności krajowe w euro – co znacznie usprawni i ułatwi np. zakupy w zagranicznych sklepach internetowych.
Wszystkich podróżujących po krajach UE z pewnością ucieszy również fakt, że wypłata gotówki w euro z bankomatów nie należących do sieci banku, w którym posiada się konto, powinna kosztować tyle samo, co w kraju rodzimym.
Zmiany narzucają również na odbiorców płatności obowiązek informacyjny, dzięki któremu zawsze masz prawo wiedzieć jakie opłaty – o ile są w ogóle pobierane – mają zastosowanie do Twoich płatności.
Nowe przepisy unijne zapewniają sprawną realizację Twoich płatności elektronicznych. W przypadku wystąpienia problemu Twój bank lub inny dostawca usług płatniczych musi zareagować na skargę w ciągu 15 dni roboczych. Jeżeli zaproponowane rozwiązanie Cię nie zadowala, możesz zwrócić się o pomoc do właściwego organu krajowego.
Wszystkie zmiany i ich skutki zostały opisane w specjalnej broszurze, którą możesz pobrać klikając w poniższy link – do czego zachęcamy.
Zobacz także
Możesz skorzystać z wyszukiwarki lub porozmawiać z naszym wirtualnym pomocnikiem, który ma zawsze najbardziej aktualne informacje i chętnie się nimi z Tobą podzieli.
Rozmowa