Polska | Polski
Support

Europa

Polska
Polski
Great Britain
English
Germany
Deutsch
Support

Autostrada A1

Autostrada A2

Autostrada A4

Winiety

Parkingi

Myjnie

Banki

Konto Autopay

Konto Autopay Flota

Płatności w sklepach internetowych

Płatności za rachunki

Płatności za rachunki (automatyczne)

Płatności natychmiastowe BlueCash

Błędne wpłaty

Instrukcje płatności

Doładowania telefonu

Doładowania liczników energii (przedpłatowych)

Doładowania kodów do gier i multimediów

Payka

Spingo

PayPo

Alior Raty

BLIK Płacę Później

AIS

Przelew weryfikacyjny

Fotoweryfikacja

mObywatel

  1. Strona główna
  2. Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo

Udostępnij:
share on facebook
share on linkedin

Płatności elektroniczne jeszcze łatwiejsze i bezpieczniejsze

Jakiś czas temu w życie weszły bardzo ważne zmiany unijnych dyrektyw w sprawie usług płatniczych i rachunków płatniczych oraz innych unijnych przepisów, które mają na celu podniesienie bezpieczeństwa i wygody płatności realizowanych online.

Co te zmiany w prawie oznaczają dla Ciebie?

Dzięki nim realizowane przez Ciebie płatności elektroniczne będą nie tylko bezpieczniejsze i wygodniejsze, lecz również tańsze. Oto kilka przykładów:

  • jeżeli płacisz kartą wydaną w UE – nie możesz być obciążany dodatkowymi kosztami;
  • każda osoba mieszkająca legalnie w UE ma prawo do posiadania rachunku bankowego umożliwiającego dokonywanie płatności elektronicznych – ma on być udostępniany nieodpłatnie lub za rozsądną opłata;
  • jeden rachunek w euro wystarcza do wykonywania wszystkich płatności w całej Europie.

Od teraz płatności transgraniczne w euro będą Cię kosztować tyle samo, co płatności krajowe w euro – co znacznie usprawni i ułatwi np. zakupy w zagranicznych sklepach internetowych.

Wszystkich podróżujących po krajach UE z pewnością ucieszy również fakt, że wypłata gotówki w euro z bankomatów nie należących do sieci banku, w którym posiada się konto, powinna kosztować tyle samo, co w kraju rodzimym.

Zmiany narzucają również na odbiorców płatności obowiązek informacyjny, dzięki któremu zawsze masz prawo wiedzieć jakie opłaty – o ile są w ogóle pobierane – mają zastosowanie do Twoich płatności.

Nowe przepisy unijne zapewniają sprawną realizację Twoich płatności elektronicznych. W przypadku wystąpienia problemu Twój bank lub inny dostawca usług płatniczych musi zareagować na skargę w ciągu 15 dni roboczych. Jeżeli zaproponowane rozwiązanie Cię nie zadowala, możesz zwrócić się o pomoc do właściwego organu krajowego.

Wszystkie zmiany i ich skutki zostały opisane w specjalnej broszurze, którą możesz pobrać klikając w poniższy link – do czego zachęcamy.


Pobierz broszurę

  Podziel się opinią

Czy ta strona była dla Ciebie pomocna?

Dziękujemy!

W trakcie...
Doładowania online Płatności w podróży Płatności w sklepach internetowych Płatności za rachunki Płatności za rachunki (automatyczne) Płatności natychmiastowe BlueCash Płatności odroczone Weryfikacje online
Instrukcje płatności Bezpieczeństwo Błędne wpłaty Do pobrania Kontakt
© Autopay 1999 - 2025

Polityka Prywatności Autopay S.A.