Płatności w podróży
Co znajdziesz na tej stronie:
Jakie rodzaje parkingów są dostępne w Autopay?
Jak zapłacić z Autopay na parkingach z płatnością automatyczną? (videotolling)
Jak zapłacić z Autopay w aplikacji Navipay
Jak zapłacić z Autopay na parkingach miejskich?
Parkingi objęte systemem Autopay (videotolling + aplikacja Navipay)
Jakie rodzaje parkingów są dostępne w Autopay?
Aplikacja mobilna Autopay umożliwia dwa rodzaje płatności na wybranych parkingach w Polsce:
Lista parkingów objętych tymi systemami znajduje się niżej w sekcji “Parkingi objęte systemem Autopay”.
💡Korzystając z parkingu z Autopay, nie musisz umieszczać żadnej plakietki za szybą – wszystko działa automatycznie, a osoba kontrolująca umieszczenie opłat ma tę informację w systemie.
Jak zapłacić z Autopay na parkingach z płatnością automatyczną? (videotolling)
Jeżeli nie masz jeszcze konta w Autopay lub szukasz innych informacji zapoznaj się z tym artykułem (Konto Autopay).
Żeby aktywować usługę płatności automatycznych za parkingi w aplikacji Autopay:
Jeżeli masz dodany pojazd, wybraną metodę płatności i aktywną usługę płatności na parkingach – już możesz korzystać z Autopay. Wystarczy, że podczas wyjazdu z parkingu powoli zbliżysz się do szlabanu – system odczyta Twoją rejestrację, szlaban się podniesie, a odpowiednia opłata zostanie pobrana.
💡Podczas wyjazdu z parkingu nie musisz mieć włączonej aplikacji Autopay na swoim telefonie. Jeśli wcześniej aktywowałeś usługę – system zadziała automatycznie i opłata zostanie pobrana.
Jeżeli Twoja rezerwacja w hotelu obejmuje również koszt parkingu – pamiętaj o tym, żeby przed przyjazdem do hotelu wyłączyć w aplikacji usługę płatności automatycznej za parking. W przeciwnym razie system pobierze płatność, a Ty zapłacisz za parking podwójnie.
Ważne: usługa płatności za parkingi nie jest możliwa do aktywowania z poziomu bankowości internetowej.
Jak zapłacić z Autopay na parkingach miejskich?
💡 Parkowanie w strefach miejskich jest dostępne tylko dla firm z planem Mobility Firm Premium.
Aby włączyć usługę:
Jak kupić bilet?
Gdy płatność zostanie przetworzona, bilet zostanie aktywowany – dostaniesz powiadomienie push z aplikacji.
Uwaga: Przed zakupem sprawdź, czy wybrany jest właściwy pojazd. Zwrot biletu nie jest możliwy.
Faktury i opłaty
Za parkowanie w strefach miejskich nie ma możliwości wystawienia faktury VAT – opłata traktowana jest jako danina publiczna. Jeśli zapłaciłeś za parking prywatny, skontaktuj się z właścicielem parkingu. Na podstawie rachunku może on wystawić fakturę.
Za parkingi opłacone przez videotolling możesz dostać fakturę – tak samo jak za przejazdy autostradami w tym systemie. Informację o tym jak dostać fakturę znajdziesz tutaj (Konto Autopay).
Podobnie jak w przypadku innych usług Autopay, za parkingi w systemie videotolling i przez aplikację NaviPay możesz zapłacić podpiętą kartą płatniczą. Za parkingi miejskie można zapłacić wyłącznie w formie rozliczeń w postaci kaucji (dostępne dla kont flotowych).
Koszt parkowania zależy od strefy. Opłata za korzystanie z usługi jest określona w cenniku Autopay.
Parkingi objęte systemem Autopay (videotolling + aplikacja Navipay)
Usługa automatycznych płatności (videotolling) jest dostępna na następujących parkingach:
Usługa płatności z Autopay przez aplikację Navipay jest dostępna na następujących parkingach:
Problemy z usługą parkowania
Usługa parkingów w Autopay działa na podstawie odczytu numeru rejestracyjnego pojazdu w aplikacji Autopay (nie ma więc potrzeby pobierania biletów). Jeśli nie chcesz, żeby dla danego auta naliczała się opłata, edytuj pojazd w aplikacji i odznacz usługę „Parkingi”.
Jeśli zapłaciłeś za parking w hotelu, a opłata została też pobrana przez Autopay, prześlij do nas dowód płatności (np. fakturę) lub podaj dane osoby, na którą była rezerwacja. Na tej podstawie pomożemy rozwiązać problem. Tak samo jeśli opłaciłeś parking w automacie (np. w centrum handlowym), a aplikacja pobrała opłatę dodatkowo, prześlij nam potwierdzenie wpłaty – bilet, paragon lub potwierdzenie z banku.
Gdy postój został zakończony, ale aplikacja nadal go pokazuje jako aktywny, skontaktuj się z nami i podaj dane parkowania (miejsce, data i godzina rozpoczęcia i zakończenia parkowania), abyśmy mogli to sprawdzić.
Formularz kontaktowy