Polska | Polski
Support

Europa

Polska
Polski
Great Britain
English
Germany
Deutsch
Support

Autostrada A1

Autostrada A2

Autostrada A4

Winiety

Parkingi

Myjnie

Banki

Konto Autopay

Konto Autopay Flota

Płatności w sklepach internetowych

Płatności za rachunki

Płatności za rachunki (automatyczne)

Płatności natychmiastowe BlueCash

Błędne wpłaty

Instrukcje płatności

Doładowania telefonu

Doładowania liczników energii (przedpłatowych)

Doładowania kodów do gier i multimediów

eSIM

Payka

Spingo

PayPo

Alior Raty

BLIK Płacę Później

AIS

Przelew weryfikacyjny

Fotoweryfikacja

mObywatel

  1. Strona główna
  2. Płatności w podróży

Płatności w podróży

Udostępnij:
share on facebook
share on linkedin

Parkingi

Co znajdziesz na tej stronie:

Jakie rodzaje parkingów są dostępne w Autopay?

Jak zapłacić z Autopay na parkingach z płatnością automatyczną? (videotolling)

Jak zapłacić z Autopay w aplikacji Navipay

Jak zapłacić z Autopay na parkingach miejskich?

Faktury i opłaty

Parkingi objęte systemem Autopay (videotolling + aplikacja Navipay)

Problemy z usługą parkowania

Jakie rodzaje parkingów są dostępne w Autopay?

Aplikacja mobilna Autopay umożliwia dwa rodzaje płatności na wybranych parkingach w Polsce:

  • płatności automatyczne za parkowanie (videotolling)
  • płatności za parkowanie w ramach aplikacji Navipay (niezbędne jest posiadanie obu aplikacji)
  • płatności za parkowanie w strefach miejskich we współpracy z moBiLET (usługa dostępna wyłącznie dla klientów na planie Mobility Firm Premium)

Lista parkingów objętych tymi systemami znajduje się niżej w sekcji “Parkingi objęte systemem Autopay”.

💡Korzystając z parkingu z Autopay, nie musisz umieszczać żadnej plakietki za szybą – wszystko działa automatycznie, a osoba kontrolująca umieszczenie opłat ma tę informację w systemie.

Jak zapłacić z Autopay na parkingach z płatnością automatyczną? (videotolling)

Jeżeli nie masz jeszcze konta w Autopay lub szukasz innych informacji zapoznaj się z tym artykułem (Konto Autopay).

Żeby aktywować usługę płatności automatycznych za parkingi w aplikacji Autopay:

  • zaloguj się do aplikacji Autopay
  • kliknij 'Więcej' > 'Pojazdy' > 'Nazwa Twojego pojazdu'
  • kliknij 'Zmień' widoczne przy pozycji Parkingi
  • przesuń suwak widoczny przy słowie Parkingi i gotowe

Jeżeli masz dodany pojazd, wybraną metodę płatności i aktywną usługę płatności na parkingach – już możesz korzystać z Autopay. Wystarczy, że podczas wyjazdu z parkingu powoli zbliżysz się do szlabanu – system odczyta Twoją rejestrację, szlaban się podniesie, a odpowiednia opłata zostanie pobrana.

💡Podczas wyjazdu z parkingu nie musisz mieć włączonej aplikacji Autopay na swoim telefonie. Jeśli wcześniej aktywowałeś usługę – system zadziała automatycznie i opłata zostanie pobrana.

Jeżeli Twoja rezerwacja w hotelu obejmuje również koszt parkingu – pamiętaj o tym, żeby przed przyjazdem do hotelu wyłączyć w aplikacji usługę płatności automatycznej za parking. W przeciwnym razie system pobierze płatność, a Ty zapłacisz za parking podwójnie.

Ważne: usługa płatności za parkingi nie jest możliwa do aktywowania z poziomu bankowości internetowej.

Jak zapłacić z Autopay w aplikacji Navipay

  • Upewnij się, że masz dodane swoje tablice rejestracyjne w aplikacji Autopay, włączoną usługę parkingową i podpiętą metodę płatności.
  • Pobierz aplikację Navipay ze sklepu Google Play lub App Store.
  • Utwórz konto w aplikacji Navipay i wprowadź te same tablice rejestracyjne, co w aplikacji Autopay.
  • Podjedź pod szlaban parkingowy, pobierz bilet (w Noli Studios szlaban otworzy się automatycznie) i zaparkuj na wybranym miejscu.
  • Aby opuścić parking, uruchom aplikację Navipay, zeskanuj bilet lub wpisz numer swoich tablic rejestracyjnych - na ekranie wyświetli Ci się kwota do zapłaty.
  • Kliknij przycisk "Zapłać" i wybierz "Płacę z Autopay" spośród dostępnych opcji.
  • Po zakończeniu transakcji, wyjedź z parkingu. Otrzymasz również powiadomienie o pobranej płatności z aplikacji Autopay (transakcje użytkowników Mobility Firm Premium zostaną dodane do rozliczenia firmowego).

Jak zapłacić z Autopay na parkingach miejskich?

💡 Parkowanie w strefach miejskich jest dostępne tylko dla firm z planem Mobility Firm Premium.

Aby włączyć usługę:

  • Manager floty musi aktywować usługę w panelu Autopay (w zakładce Usługi lub w szczegółach pojazdu)
  • Podczas włączania należy zaakceptować regulamin moBiLET
  • Po aktywacji parkowanie miejskie będzie dostępne w aplikacji

Jak kupić bilet?

  1. Zaloguj się do aplikacji i wybierz “ Bilety parkingowe”.
  2. Włącz lokalizację lub wybierz miasto i strefę ręcznie (jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej).
  3. Wybierz rodzaj biletu:
  • Start/Stop – sam decydujesz, kiedy zakończyć parkowanie (np. klikając „Zakończ” w aplikacji).
  • Czasowy – wybierasz konkretny czas postoju (niektóre miasta oferują bilety dzienne, tygodniowe lub miesięczne).

Gdy płatność zostanie przetworzona, bilet zostanie aktywowany – dostaniesz powiadomienie push z aplikacji.

Uwaga: Przed zakupem sprawdź, czy wybrany jest właściwy pojazd. Zwrot biletu nie jest możliwy.

Faktury i opłaty

Za parkowanie w strefach miejskich nie ma możliwości wystawienia faktury VAT – opłata traktowana jest jako danina publiczna. Jeśli zapłaciłeś za parking prywatny, skontaktuj się z właścicielem parkingu. Na podstawie rachunku może on wystawić fakturę.

Za parkingi opłacone przez videotolling możesz dostać fakturę – tak samo jak za przejazdy autostradami w tym systemie. Informację o tym jak dostać fakturę znajdziesz tutaj (Konto Autopay).

Podobnie jak w przypadku innych usług Autopay, za parkingi w systemie videotolling i przez aplikację NaviPay możesz zapłacić podpiętą kartą płatniczą. Za parkingi miejskie można zapłacić wyłącznie w formie rozliczeń w postaci kaucji (dostępne dla kont flotowych).

Koszt parkowania zależy od strefy. Opłata za korzystanie z usługi jest określona w cenniku Autopay.

Parkingi objęte systemem Autopay (videotolling + aplikacja Navipay)

Usługa automatycznych płatności (videotolling) jest dostępna na następujących parkingach:

  • Gdańsk, Noli Gdansk Riverside (adres: ul. Siennicka 5)
  • Gdańsk, Noli Gdańsk Wrzeszcz (adres: ul. Nad Stawem 13)
  • Katowice, Novotel Katowice (adres: al. Roździeńskiego 16)
  • Łódź, Focus Hotel Łódź (adres: Łąkowa 23)
  • Łódź, University Business Park GTC Łódź (adres: ul. Wólczańska 178/180)
  • Poznań, Parking za Bramką (adres: Za Bramką 1)
  • Warszawa, Galeria Młociny (adres: Zgrupowania AK Kampinos 15)
  • Warszawa, Novotel Warszawa Centrum (adres: Nowogrodzka 27)
  • Warszawa, Hampton by Hilton Mokotów (adres: ul. Postępu 7)
  • Wrocław, Pasaż Grunwaldzki (adres: plac Grunwaldzki 22)

Usługa płatności z Autopay przez aplikację Navipay jest dostępna na następujących parkingach:

  • Gdańsk, Forum Gdańsk (adres: ul. Targ Sienny 7)
  • Świnoujście, P4 Świnoujście (adres: ul. Uzdrowiskowa 44)
  • Warszawa, Legia Warszawa (adres: ul. Łazienkowska 3)
  • Warszawa, Noli Studios (adres: ul. Postępu 24)
  • Wrocław, Pegaz Wrocław (adres: ul. Kazimierza Wielkiego 3)

Problemy z usługą parkowania

Usługa parkingów w Autopay działa na podstawie odczytu numeru rejestracyjnego pojazdu w aplikacji Autopay (nie ma więc potrzeby pobierania biletów). Jeśli nie chcesz, żeby dla danego auta naliczała się opłata, edytuj pojazd w aplikacji i odznacz usługę „Parkingi”.

Jeśli zapłaciłeś za parking w hotelu, a opłata została też pobrana przez Autopay, prześlij do nas dowód płatności (np. fakturę) lub podaj dane osoby, na którą była rezerwacja. Na tej podstawie pomożemy rozwiązać problem. Tak samo jeśli opłaciłeś parking w automacie (np. w centrum handlowym), a aplikacja pobrała opłatę dodatkowo, prześlij nam potwierdzenie wpłaty – bilet, paragon lub potwierdzenie z banku.

Gdy postój został zakończony, ale aplikacja nadal go pokazuje jako aktywny, skontaktuj się z nami i podaj dane parkowania (miejsce, data i godzina rozpoczęcia i zakończenia parkowania), abyśmy mogli to sprawdzić.

Formularz kontaktowy

  Podziel się opinią

Czy ta strona była dla Ciebie pomocna?

Dziękujemy!

W trakcie...
Doładowania online Płatności w podróży Płatności w sklepach internetowych Płatności za rachunki Płatności za rachunki (automatyczne) Płatności natychmiastowe BlueCash Płatności odroczone Weryfikacje online
Instrukcje płatności Bezpieczeństwo Błędne wpłaty Do pobrania Kontakt
© Autopay 1999 - 2025

Polityka Prywatności Autopay S.A.