Płatności online
Wszystkie nasze płatności są szyfrowane i chronione – są więc bezpieczne. Jako instytucja płatnicza jesteśmy nadzorowani przez KNF i spełniamy rygorystyczne standardy bezpieczeństwa (działamy zgodnie z normą PCI DSS oraz ISO 27001).
W Autopay obsługujemy najpopularniejsze metody płatności, takie jak BLIK, przelewy z największych banków w Polsce oraz karty płatnicze. Umożliwiamy również płatności kartami VISA i Mastercard wydanymi przez zagraniczne banki. Jednak nasz system nie obsługuje przelewów zagranicznych z rachunków bankowych. Żeby móc wykonać taką płatność - skontaktuj się ze sklepem internetowym, który dostarczy Ci niezbędne dane do przelewu.
Mam problem z płatnością
Autopay jako pośrednik w płatnościach Autopay S.A. pomaga w realizacji płatności przez bramkę płatniczą. Po realizacji płatności otrzymasz od nas dwa maile:
Pamiętaj, aby zawsze zaczynać płatność bezpośrednio w sklepie internetowym. Jeśli spróbujesz ponowić płatność samodzielnie lub przelać pieniądze na konto Autopay w inny sposób, środki zostaną zwrócone (do 5 dni roboczych).
Jeśli pieniądze nie zostały pobrane z Twojego konta i nie widzisz ich w transakcjach oczekujących w banku, transakcja nie została zrealizowana. Pamiętaj też, że Autopay nie może zrealizować płatności bez Twojej zgody – nie mamy dostępu do Twojego konta i bez Twojego potwierdzenia nie pobierzemy pieniędzy.
Jeśli nadal masz wątpliwość, czy Twoja transakcja została zrealizowana, możesz sprawdzić status swojej płatności oraz do kogo była realizowana, korzystając z naszego narzędzia:
Dlaczego moja płatność została odrzucona?
Najczęstsze przyczyny odrzucenia płatności:Spróbuj ponownie dokonać płatności lub skontaktuj się ze swoim bankiem, aby wyjaśnić przyczynę problemu. Jeśli chcesz zmienić metodę płatności, sprawdź e-mail dotyczący rozpoczęcia realizacji transakcji – może zawierać link do kontynuacji i zmiany płatności. Jeśli go nie znajdziesz, wygeneruj nową transakcję.
Jak anulować płatność?
Jeśli płatność została już potwierdzona, nie można jej anulować. Anulowanie zamówienia odbywa się bezpośrednio przez sklep, który odpowiada również za zwrot środków. Jeśli zamówienie zostało anulowane, a środki nie dotarły do Ciebie, najpierw skontaktuj się ze sklepem i poproś o sprawdzenie płatności. Jeśli posiadasz potwierdzenie realizacji przelewu (w tym wiadomość e-mail od nas o zrealizowaniu płatności), oznacza to, że środki zostały przekazane do sklepu. Pamiętaj, że zwrot następuje na ten sam rachunek, z którego wykonano przelew.
Jeśli płatność nie została zakończona, automatycznie wygaśnie po kilku dniach (zazwyczaj po 6).
W przypadku jeśli masz inny problem z płatnością skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy. Podaj numer transakcji oraz szczegóły problemu. Jeśli to możliwe, prześlij nam zrzut ekranu przedstawiający błąd lub problem, wraz z widoczną stroną, datą i godziną wystąpienia. Postaramy się pomóc w wyjaśnieniu sytuacji.
Ważne: Sprawdź, czy odbiorcą pieniędzy jest Autopay – na rynku działa wielu innych pośredników, więc upewnij się, że w polu odbiorcy widnieje nazwa Autopay.Mam problem z zamówieniem
Jeśli chcesz zmienić adres dostawy, zwrócić towar lub dowiedzieć się więcej o wysyłce, skontaktuj się bezpośrednio ze sklepem, w którym zrobiłeś zakupy. Autopay nie ma informacji o Twoim zamówieniu. Nie wiesz, jak się skontaktować? Wejdź na stronę sklepu i sprawdź zakładkę „Kontakt” lub regulamin. Jeśli nie pamiętasz, w jakim sklepie dokonałeś wpłaty, sprawdź status swojej transakcji, wpisując identyfikator transakcji (znajdziesz go np. w tytule przelewu lub w mailu od Autopay).
Nie dostałeś towaru po zapłacie lub otrzymałeś towar niezgodny z opisem? Najpierw napisz do sklepu celem wyjaśnienia sytuacji lub odstąpienia od umowy zakupu/sprzedaży. Jeśli sklep nie odpowiada, sprawdź regulamin oraz terminy dostawy towaru (zdarzają się terminy dostawy dłuższe niż 2-3 dni robocze), oraz jak złożyć reklamację. Gdy nadal nie ma kontaktu, możesz zgłosić sprawę na policję. Autopay nie może zwrócić Ci pieniędzy, bo trafiły już do sklepu.
Nie musisz wysyłać sprzedawcy potwierdzenia przelewu – dostaje je automatycznie. Mimo to warto je zachować na wypadek problemów.
Jeśli podejrzewasz oszustwo lub sklep nie odpowiada na Twoje próby kontaktu, możesz:
Autopay nie może bezpośrednio interweniować, ponieważ nie mamy wglądu w realizację zamówienia przez sklep.
Oczywiście jeśli policja lub inne służby ścigania zgłoszą się do nas w tej sprawie, przekażemy im wszystkie dostępne informacje, które mogą pomóc w wyjaśnieniu sytuacji.
Jeżeli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami za pośrednictwem poniższego formularza. Uzupełnij wszystkie pola – to przyspieszy cały proces.
Zobacz także
Możesz skorzystać z wyszukiwarki lub porozmawiać z naszym wirtualnym pomocnikiem, który ma zawsze najbardziej aktualne informacje i chętnie się nimi z Tobą podzieli.
Rozmowa