Polska | Polski
Support

Europa

Polska
Polski
Great Britain
English
Germany
Deutsch
Support

Autostrada A1

Autostrada A2

Autostrada A4

Winiety

Parkingi

Myjnie

Banki

Konto Autopay

Konto Autopay Flota

Płatności w sklepach internetowych

Płatności za rachunki

Płatności za rachunki (automatyczne)

Płatności natychmiastowe BlueCash

Błędne wpłaty

Instrukcje płatności

Doładowania telefonu

Doładowania liczników energii (przedpłatowych)

Doładowania kodów do gier i multimediów

eSIM

Payka

Spingo

PayPo

Alior Raty

BLIK Płacę Później

AIS

Przelew weryfikacyjny

Fotoweryfikacja

mObywatel

  1. Strona główna
  2. Płatności online

Płatności online

i Chcesz sprawdzić status swojej transakcji? Kliknij tutaj
Udostępnij:
share on facebook
share on linkedin

Płatności w sklepach internetowych

Co znajdziesz na tej stronie:

Mam problem z płatnością

Dlaczego moja płatność została odrzucona?

Jak anulować płatność?

Mam problem z zamówieniem

Autopay S.A. pomaga w realizacji płatności między Tobą a sklepem internetowym. Naszym zadaniem jest przekazanie pieniędzy do sklepu. Nie mamy możliwości wprowadzania zmian w zamówieniach ani wpływania na realizację dostaw przez sklep.

Wszystkie nasze płatności są szyfrowane i chronione – są więc bezpieczne. Jako instytucja płatnicza jesteśmy nadzorowani przez KNF i spełniamy rygorystyczne standardy bezpieczeństwa (działamy zgodnie z normą PCI DSS oraz ISO 27001).

W Autopay obsługujemy najpopularniejsze metody płatności, takie jak BLIK, przelewy z największych banków w Polsce oraz karty płatnicze. Umożliwiamy również płatności kartami VISA i Mastercard wydanymi przez zagraniczne banki. Jednak nasz system nie obsługuje przelewów zagranicznych z rachunków bankowych. Żeby móc wykonać taką płatność - skontaktuj się ze sklepem internetowym, który dostarczy Ci niezbędne dane do przelewu.

Mam problem z płatnością

Autopay jako pośrednik w płatnościach Autopay S.A. pomaga w realizacji płatności przez bramkę płatniczą. Po realizacji płatności otrzymasz od nas dwa maile:

  1. Rozpoczęcie płatności – jest to tylko informacja o wygenerowanie transakcji, nie oznacza to, że jakiekolwiek pieniądze zostały pobrane z Twojego konta.
  2. Zrealizowaniu płatności – ta wiadomość jest jednocześnie potwierdzeniem o wykonaniu przelewu, które możesz w razie problemów przesłać do sklepu.
Ważne: Jeśli nie widzisz potwierdzenia transakcji na swojej skrzynce mailowej, a pieniądze zostały pobrane sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce e-mail. Jeśli tam też nie ma potwierdzenia, skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy. Podaj datę transakcji i adres e-mail użyty do płatności oraz załącz potwierdzenie wykonanego przelewu z Twojego banku.

Pamiętaj, aby zawsze zaczynać płatność bezpośrednio w sklepie internetowym. Jeśli spróbujesz ponowić płatność samodzielnie lub przelać pieniądze na konto Autopay w inny sposób, pieniądze zostaną zwrócone (do 5 dni roboczych).

Jeśli pieniądze nie zostały pobrane z Twojego konta i nie widzisz ich w transakcjach oczekujących w banku, transakcja nie została zrealizowana. Pamiętaj też, że Autopay nie może zrealizować płatności bez Twojej zgody – nie mamy dostępu do Twojego konta i bez Twojego potwierdzenia nie pobierzemy pieniędzy.

Jeśli nadal masz wątpliwość, czy Twoja transakcja została zrealizowana, możesz sprawdzić status swojej płatności oraz do kogo była realizowana, korzystając z naszego narzędzia:

Status transakcji

Dlaczego moja płatność została odrzucona?

Najczęstsze przyczyny odrzucenia płatności:
  • za mało pieniędzy na koncie
  • błędne dane karty
  • limit transakcji został przekroczony
  • odmowa ze strony banku
  • przekroczenie czasu na wpisanie kodu BLIK (kod BLIK wygasł)
  • wprowadzenie błędnego kodu BLIK

Spróbuj ponownie dokonać płatności lub skontaktuj się ze swoim bankiem, aby wyjaśnić przyczynę problemu. Jeśli chcesz zmienić metodę płatności, sprawdź e-mail dotyczący rozpoczęcia realizacji transakcji – może zawierać link do kontynuacji i zmiany płatności. Jeśli go nie znajdziesz, wygeneruj nową transakcję.

Jak anulować płatność?

Jeśli płatność została już potwierdzona, nie można jej anulować. Anulowanie zamówienia odbywa się bezpośrednio przez sklep, który odpowiada również za zwrot pieniędzy. Jeśli zamówienie zostało anulowane, a środki nie dotarły do Ciebie, najpierw skontaktuj się ze sklepem i poproś o sprawdzenie płatności. Jeśli posiadasz potwierdzenie realizacji przelewu (w tym wiadomość e-mail od nas o zrealizowaniu płatności), oznacza to, że środki zostały przekazane do sklepu. Pamiętaj, że zwrot następuje na ten sam rachunek, z którego wykonano przelew.

Jeśli płatność nie została zakończona, automatycznie wygaśnie po kilku dniach (zazwyczaj po 6).

W przypadku jeśli masz inny problem z płatnością skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy. Podaj numer transakcji oraz szczegóły problemu. Jeśli to możliwe, prześlij nam zrzut ekranu przedstawiający błąd lub problem, wraz z widoczną stroną, datą i godziną wystąpienia. Postaramy się pomóc w wyjaśnieniu sytuacji.

Ważne: Sprawdź, czy odbiorcą pieniędzy jest Autopay – na rynku działa wielu innych pośredników, więc upewnij się, że w polu odbiorcy widnieje nazwa Autopay.

Jeśli płatność została anulowana, a chcesz ją jednak dokończyć, sprawdź swoją skrzynkę mailową – czasem w wiadomości jest link, który pozwala ponowić płatność. Jeśli go nie ma, wejdź ponownie na stronę sklepu i rozpocznij płatność od nowa.

Mam problem z zamówieniem

Jeśli chcesz zmienić adres dostawy, zwrócić towar lub dowiedzieć się więcej o wysyłce, skontaktuj się bezpośrednio ze sklepem, w którym zrobiłeś zakupy. Autopay nie ma informacji o Twoim zamówieniu. Nie wiesz, jak się skontaktować? Wejdź na stronę sklepu i sprawdź zakładkę „Kontakt” lub regulamin. Jeśli nie pamiętasz, w jakim sklepie dokonałeś wpłaty, sprawdź status swojej transakcji, wpisując identyfikator transakcji (znajdziesz go np. w tytule przelewu lub w mailu od Autopay).

Nie dostałeś towaru po zapłacie lub otrzymałeś towar niezgodny z opisem? Najpierw napisz do sklepu celem wyjaśnienia sytuacji lub odstąpienia od umowy zakupu/sprzedaży. Jeśli sklep nie odpowiada, sprawdź regulamin oraz terminy dostawy towaru (zdarzają się terminy dostawy dłuższe niż 2-3 dni robocze), oraz jak złożyć reklamację. Gdy nadal nie ma kontaktu, możesz zgłosić sprawę na policję. Autopay nie może zwrócić Ci pieniędzy, bo trafiły już do sklepu.

Nie musisz wysyłać sprzedawcy potwierdzenia przelewu – dostaje je automatycznie. Mimo to warto je zachować na wypadek problemów.

Jeśli podejrzewasz oszustwo lub sklep nie odpowiada na Twoje próby kontaktu, możesz:

  • Skontaktować się z Rzecznikiem Praw Konsumenta.
  • Zgłosić sprawę na policję, podając wszystkie szczegóły transakcji oraz dowody na dokonanie płatności i brak kontaktu ze sklepem.

Autopay nie może bezpośrednio interweniować, ponieważ nie mamy wglądu w realizację zamówienia przez sklep.

Oczywiście jeśli policja lub inne służby ścigania zgłoszą się do nas w tej sprawie, przekażemy im wszystkie dostępne informacje, które mogą pomóc w wyjaśnieniu sytuacji.


Jeżeli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami za pośrednictwem poniższego formularza. Uzupełnij wszystkie pola – to przyspieszy cały proces.



Formularz kontaktowy

  Podziel się opinią

Czy ta strona była dla Ciebie pomocna?

Dziękujemy!

W trakcie...
Doładowania online Płatności w podróży Płatności w sklepach internetowych Płatności za rachunki Płatności za rachunki (automatyczne) Płatności natychmiastowe BlueCash Płatności odroczone Weryfikacje online
Instrukcje płatności Bezpieczeństwo Błędne wpłaty Do pobrania Kontakt
© Autopay 1999 - 2025

Polityka Prywatności Autopay S.A.