Polska | Polski
Support

Europa

Polska
Polski
Great Britain
English
Germany
Deutsch
Support

Autostrada A1

Autostrada A2

Autostrada A4

Winiety

Parkingi

Myjnie

Banki

Konto Autopay

Konto Autopay Flota

Płatności w sklepach internetowych

Płatności za rachunki

Płatności za rachunki (automatyczne)

Płatności natychmiastowe BlueCash

Błędne wpłaty

Instrukcje płatności

Doładowania telefonu

Doładowania liczników energii (przedpłatowych)

Doładowania kodów do gier i multimediów

Payka

Spingo

AIS

Przelew weryfikacyjny

  1. Strona główna
  2. Płatności w podróży

Płatności w podróży

Udostępnij:
share on facebook
share on linkedin

Konto Autopay Flota

Co znajdziesz na tej stronie:

Zakładanie konta w Autopay

Logowanie

Pojazdy

Przejazdy

Kierowcy

Konto kierowcy

Usuwanie konta w Autopay Flota

Formy płatności

Koszt usługi Mobility Firm Premium

Faktury

Abonament miesięczny

Abonament roczny

Zakładanie konta

Mobility Firm Premium to usługa płatności automatycznych dla flot, dostosowana do potrzeb klientów biznesowych posiadających od kilku do kilkuset pojazdów lekkich. Pozwala automatycznie opłacać wszystkie firmowe przejazdy, sporządzać zbiorcze faktury, zarządzać dokumentacją oraz rozliczać comiesięczne koszty.

  • Wybierz plan dopasowany do potrzeb Twojej firmy: https://mobility.autopay.pl/cennik
  • Zarejestruj konto firmowe: https://app.autopay.eu/rejestracja
  • Uzupełnij dane pojazdów i wybierz czas trwania umowy (1 lub 12 miesięcy)
  • Wpłać kaucję lub dodaj kartę płatniczą, z której będą pobierane automatyczne opłaty za przejazdy

Ważne: W Mobility Firm Premium można zarejestrować polskie i zagraniczne firmy. W przypadku niemieckich tablic wymagany jest zapis zgodnie z dowodem rejestracyjnym pojazdu lub tablicami rejestracyjnymi:

  • dozwolone znaki: [A-Z], [Ä,Ö,Ü], [0-9],
  • tablice E należy wpisywać z literą "E" na końcu numeru rejestracyjnego.
  • tablice rejestracyjne samochodów klasycznych należy wpisywać z literą "H" na końcu numeru rejestracyjnego.
  • Logowanie

    Żeby zalogować się na swoje konto w Autopay Flota:

    • wejdź na https://app.autopay.eu/logowanie
    • podaj adres e-mail wskazany podczas rejestracji lub numer telefonu
    • wpisz ustawione wcześniej hasło
    • kliknij 'Zaloguj się' i gotowe

    Pojazdy

    System videotolling

    Floty lekkie, ciężkie i mieszane

    Pojazdy lekkie to samochody osobowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t oraz motocykle.

    Pojazdy ciężkie to samochody o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t.

    Pojazd można dodać po zalogowaniu na konto, w zakładce "Pojazdy" - "Dodaj pojazd".

    Przejazdy

    Z Autopay Flota możesz zapłacić automatycznie za przejazdy następującymi drogami w Polsce:

    • AmberOne A1 (videotolling)
    • A2 Poznań-Konin (videotolling)
    • A4 Katowice-Kraków (videotolling)

    UWAGA! Od 1 stycznia 2025 r. wróciły opłaty za przejazdy autostradą A1 na odcinku Gdańsk - Toruń.

    Kierowcy

    Po zalogowaniu do panelu możesz dodać dane kierowców: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail oraz numer rejestracyjny pojazdu, którym się porusza.

    Po dodaniu kierowcy, ten otrzyma wiadomość SMS z zaproszeniem do korzystania z systemu. Musi pobrać aplikację mobilną Autopay i się zarejestrować, a później wejść w 'Ustawienia', żeby wpisać kod otrzymany wcześniej w SMSie. Jeżeli pojawi się trudność z przypisaniem kierowcy do firmy – poprosimy go o podanie NIP.

    Ważne: Jeżeli kierowca już wcześniej korzystał z Autopay (np. do opłacania prywatnych podróży) musi zalogować się do aplikacji, kliknąć 'Więcej' > 'Ustawienia' > 'Konto kierowcy' i przepisać kod otrzymany wcześniej w wiadomości SMS, żeby aktywować konto kierowcy.

    Zarządca floty może w prosty sposób przypisać do kierowcy dowolną liczbę pojazdów z listy. Żeby to zrobić:

    • wejdź w profil wybranego kierowcy
    • kliknij 'Edytuj' widoczne pod danymi kierowcy
    • kliknij rozwijaną listę widoczną przy nagłówku 'Przypisane pojazdy'
    • z listy wybierz pojazdy, które chcesz przypisać danemu kierowcy
    • kliknij 'Zapisz'

    💡Kierowcy mają ograniczony dostęp do informacji na temat floty – widzą dane pojazdu (tablice rejestracyjne) oraz listę dotychczasowych przejazdów. Nie mają natomiast wglądu w rozliczenia oraz inne dane floty.

    Każdy kierowca może również dodać dane swojej prywatnej karty płatniczej i wykorzystywać ją do płatności w momencie, gdy porusza się pojazdem służbowym, ale w celach prywatnych.

    Konto kierowcy

    Za pomocą konta kierowcy firma może opłacić przejazdy pracownika autostradami objętymi systemem videotolling, czyli AmberOne A1, A2 Poznań-Konin i A4 Katowice-Kraków.

    Pracodawca zakłada konto kierowcy, a pracownik je aktywuje po pobraniu aplikacji Autopay. Kierowców może dodawać również Manager floty – za pośrednictwem panelu administracyjnego.

    Aktywacja

    Po pobraniu aplikacji na swój telefon, pracownik powinien:

    1. założyć konto
    2. przejść do zakładki 'Więcej' > 'Ustawienia' > 'Konto kierowcy'
    3. wpisać kod otrzymany w wiadomości SMS
    4. podać NIP firmy

    Zmiana danych

    Mając aktywne konto, kierowca może: dodać nowy pojazd, aktywować konkretne usługi oraz dodać źródło płatności.

    Jeżeli pojazd został dodany przez Managera floty, kierowca nie może: zarządzać płatnościami Autopay, wprowadzać zmian w zakresie kategorii pojazdu i źródeł płatności wskazanych dla danego pojazdu oraz usunąć pojazdu, który został mu przypisany.

    Zmiana typu konta

    Kierowca pojazdu może dodać swój prywatny pojazd (bez konieczności zmiany danych konta) i dane prywatnej karty płatniczej, którą chce wykorzystywać do płatności w momencie, gdy porusza się pojazdem służbowym, ale w prywatnych celach.

    Usuwanie konta w Autopay Flota

    W celu usunięcia konta w Autopay Flota – skontaktuj się z naszym Centrum Pomocy.

    Formy płatności

    Usługa Mobility Firm Premium jest płatna zgodnie z wybranym planem rozliczeniowym. Na początku miesiąca otrzymasz od nas fakturę, na którą składa się koszt przejazdów oraz opłata za pojazdy.

    • Karta debetowa/kredytowa/flotowa

      Jeżeli podepniesz pod swoje konto kartę płatniczą, będą z niej pobierane płatności automatyczne za przejazdy autostradami. Możesz dodać dowolną liczbę kart płatniczych oraz przyporządkować wybraną kartę do pojazdu (wskazać, z której karty ma być pobierana płatność w przypadku danego pojazdu).

      Ważne: Jeżeli płatność nie zostanie pobrana automatycznie, zaloguj się na swoje konto, wejdź w sekcję 'Transakcje' i kliknij 'Opłać' widoczne przy transakcji, która będzie oznaczona na czerwono.

      Na koniec okresu rozliczeniowego otrzymasz fakturę podsumowującą koszty samej usługi Mobility Firm Premium.

    • Kaucja (dawny Depozyt)

      Kaucja pełni funkcję zabezpieczenia. Płatności za przejazdy nie są z niej pobierane. Na koniec okresu rozliczeniowego otrzymasz od nas fakturę, na której zostaną uwzględnione zarówno koszty samych przejazdów zabezpieczonych w ramach kaucji, jak i opłaty związane z aktywnymi pojazdami w poprzednim miesiącu.

      Ważne: kaucja musi być na plusie, żeby Twoja flota mogła korzystać z płatności automatycznych Autopay. Jeśli podczas weryfikacji okaże się, że masz zaległe nieopłacone faktury na Twoim koncie – ich koszt zostanie pokryty właśnie z kaucji.

    • Żeby zwiększyć kaucję:

      • zaloguj się na swoje konto w serwisie Autopay
      • będąc na Pulpicie, kliknij komendę 'Chcesz zwiększyć kaucję?'
      • zobaczysz wówczas dane rachunku bankowego, na który należy zrobić przelew, żeby zwiększyć kaucję

      💡 Zawsze zwracaj uwagę na numer konta, na który zlecasz przelew. Konto do zasilania kaucji różni się od konta rozliczeniowego.

      Informacje o wykorzystaniu kaucji otrzymasz na swoją skrzynkę mailową. Wysyłamy wiadomości w momencie, gdy wykorzystanie wynosi kolejno 70%, 80%, 90% i 100%. W przypadku problemów z kartą również wysyłamy wiadomość e-mail.

    Koszt usługi Mobility Firm Premium

    Koszt usługi zależy od wybranego planu. Cennik:

    Mobility Firm Premium Plan indywidualny
    Videotolling dla 1 pojazdu 7,38 zł w rozliczeniu miesięcznym

    73,80 zł w rozliczeniu rocznym
    ustalany indywidualnie

    Opłaty się łączą, a ostateczny koszt zależy od liczby pojazdów we flocie i rodzajów aktywnych usług.

    Opłata flotowa to opłata abonamentowa za każdy samochód dodany w systemie, który ma przynajmniej jeden przejazd opłacony z użyciem usługi Autopay.

    Szczegółowe informacje o opłatach znajdziesz tutaj.

    Faktury

    Faktura za pojedynczy przejazd jest wystawiana od razu po zakończonej podróży. Żeby ją znaleźć:

    • zaloguj się na swoje konto w serwisie Autopay
    • po lewej stronie wybierz zakładkę 'Faktury'

    Ważne: Fakturę za pojedynczy przejazd mogą otrzymać wyłącznie osoby korzystające z planu Mobility Firm.

    Fakturę zbiorczą otrzymują posiadacze aktywnego planu Mobility Firm Premium – wystawiamy ją między 6. a 15. dniem kolejnego miesiąca i wysyłamy na adres e-mail wskazany podczas rejestracji (możesz dodać również drugi adres e-mail, np. do Twojej księgowości). Na fakturze znajdą się koszty przejazdów oraz koszt prowizji za pojazdy, które wykonały minimum jeden przejazd od momentu dodania pojazdu do systemu Autopay Flota.

    Fakturę za usługę Mobility Firm Premium otrzymasz od nas na adres e-mail wskazany podczas rejestracji (możesz dodać również drugi, dowolny adres e-mail do wysyłki faktur). Pamiętaj, żeby zawsze zlecać przelew na dane widoczne na fakturze lub w panelu Autopay Flota.

    Ważne: Gdy otrzymamy od Ciebie wpłatę za najnowszą fakturę, najpierw sprawdzimy, czy nie masz jakichś nieuregulowanych płatności za przejazdy. Jeśli okaże się, że tak, wówczas zaległa należność zostanie opłacona z otrzymanych środków. Dzięki temu masz gwarancję, że nie będziesz zbyt długo zalegać z płatnościami i nie stracisz możliwości korzystania z usług Autopay.

    Abonament miesięczny

    Gdy zdecydujesz się na abonament miesięczny, możesz wybrać następujące formy płatności:

    • karta płatnicza
    • kaucja wpłacona na indywidualne konto bankowe

    Opłata za pojazd zacznie być naliczana dopiero, gdy:

    1. dodasz pojazd do swojego konta w Autopay Flota
    2. przypiszesz wybrane usługi i formę płatności do pojazdu
    3. wykonasz min. jeden przejazd nowo dodanym pojazdem

    Opłata za pojazd zostanie doliczona do faktury, która zostanie wystawiona na początku kolejnego miesiąca.

    💡 Jeśli usuniesz aktywny pojazd np. 1 sierpnia, to jego koszt będzie jeszcze uwzględniony na fakturze, którą otrzymasz we wrześniu.

    Ważne: Jeśli wcześniej korzystałeś z Autopay jako osoba prywatna i zrealizowałeś przejazdy samochodem, którego teraz używasz w ramach Autopay Flota, zaczniemy naliczanie opłat od razu od momentu dodania danego pojazdu (dotyczy sytuacji, gdy konto w Autopay Flota zostało założone na ten sam numer telefonu, co wcześniejsze konto prywatne).

    Abonament roczny

    Gdy zdecydujesz się na abonament roczny, możesz wybrać następujące formy płatności:

    • karta płatnicza
    • kaucja wpłacona na indywidualne konto bankowe

    Możesz mieć dodaną dowolną liczbę pojazdów. Do momentu, gdy nie zrealizujesz pierwszego przejazdu danym samochodem, nie będziemy za niego naliczać opłaty. Stanie się to dopiero, gdy spełnisz wszystkie warunki, czyli:

    1. dodasz pojazd do swojego konta w Autopay Flota
    2. przypiszesz wybrane usługi i formę płatności do pojazdu
    3. wykonasz min. jeden przejazd nowo dodanym pojazdem

    Ważne: Jeśli wcześniej korzystałeś z Autopay jako osoba prywatna i zrealizowałeś przejazdy samochodem, którego teraz używasz w ramach Autopay Flota, zaczniemy naliczanie opłat od razu od momentu dodania danego pojazdu (dotyczy sytuacji, gdy konto w Autopay Flota zostało założone na ten sam numer telefonu, co wcześniejsze konto prywatne).

    Abonamenty roczne są rozliczane dla każdego samochodu osobno, a opłata jest naliczana w kolejnym miesiącu po dodaniu pojazdu – za poprzedni miesiąc i 11 kolejnych.

    Przykład:

    • we wrześniu dodałeś samochód X i aktywowałeś usługę, bo zrealizowałeś nim przejazd (w październiku naliczymy opłatę za wrzesień i 11 następnych miesięcy);
    • w listopadzie dodałeś samochód Y i aktywowałeś usługę, bo zrealizowałeś nim przejazd (w grudniu naliczymy opłatę za listopad i 11 następnych miesięcy).

    • W efekcie masz aktywne dwa abonamenty – jeden ważny do sierpnia, a drugi do października następnego roku.

    💡 Prowizje za pojazdy zostaną doliczone do kolejnej faktury. Jeśli nie będziesz korzystać z danego pojazdu np. przez miesiąc, to jego koszt i tak będzie uwzględniony na fakturze.



    Jeżeli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami za pośrednictwem poniższego formularza. Uzupełnij wszystkie pola – to przyspieszy cały proces.

    Formularz kontaktowy

      Podziel się opinią

    Czy ta strona była dla Ciebie pomocna?

    Dziękujemy!

    W trakcie...
    Doładowania online Płatności w podróży Płatności w sklepach internetowych Płatności za rachunki Płatności za rachunki (automatyczne) Płatności natychmiastowe BlueCash Płatności odroczone Weryfikacje online
    Instrukcje płatności Bezpieczeństwo Błędne wpłaty Do pobrania Kontakt
    © Autopay 1999 - 2025

    Polityka Prywatności Autopay S.A.