Polska | Polski
Support

Europa

Polska
Polski
Great Britain
English
Germany
Deutsch
Support

Autostrada A1

Autostrada A2

Autostrada A4

Winiety

Parkingi

Myjnie

Banki

Konto Autopay

Konto Autopay Flota

Płatności w sklepach internetowych

Płatności za rachunki

Płatności za rachunki (automatyczne)

Płatności natychmiastowe BlueCash

Błędne wpłaty

Instrukcje płatności

Doładowania telefonu

Doładowania liczników energii (przedpłatowych)

Doładowania kodów do gier i multimediów

eSIM

Payka

Spingo

PayPo

Alior Raty

BLIK Płacę Później

AIS

Przelew weryfikacyjny

Fotoweryfikacja

mObywatel

  1. Strona główna
  2. Płatności w podróży

Płatności w podróży

Udostępnij:
share on facebook
share on linkedin

Winiety

Co znajdziesz na tej stronie:

Podstawowe informacje

Jak kupić winietę przez aplikację Autopay?

Jak kupić winietę przez stronę market.autopay.pl lub winiety-online.pl ?

Klasy pojazdów za granicą

Co warto wiedzieć po zakupie winiety

Faktury

Edycja i zwrot

Problemy z płatnością i zamówieniem

Dodatkowe opłaty drogowe w Austrii (FLEX)

Podstawowe informacje

Winieta to potwierdzenie opłaty za przejazd płatnymi drogami w wybranym kraju. Po zakupie przesyłany jest plik PDF – można go wydrukować lub okazać na ekranie telefonu podczas kontroli. Nie ma potrzeby umieszczania go za szybą pojazdu.

Na winiecie znajdują się dane pojazdu oraz okres jej ważności.

Zakup winiety możliwy jest:

  • w aplikacji Autopay (Pobierz z: App Store, Google Play)
  • na stronie market.autopay.pl
  • na stronie winiety-online.pl

Dostępne są winiety do następujących krajów:

  • Austria – na 1 dzień lub 10 dni
  • Bułgaria – na 7 dni lub 1 miesiąc
  • Czechy – na 1 dzień, 10 dni lub 30 dni
  • Rumunia (zakup dostępny tylko na winiety-online.pl) - na 1 dzień, 10 dni, 30 dni i 365 dni
  • Słowacja – na 1 dzień, 10 dni lub 30 dni
  • Słowenia – na 7 dni lub 1 miesiąc
  • Szwajcaria – na 1 rok
  • Węgry – na 1 dzień, 10 dni lub 1 miesiąc

Zamówienia realizowane są codziennie w godzinach 7:00–23:00. W przypadku zakupu w godzinach nocnych, winieta zostanie przesłana po godzinie 7:00 rano. Winiety z datą ważności „na dziś” można kupić od godziny 7:00. Wyjątek stanowi Austria – tu realizacja odbywa się przez całą dobę.

Winiety do Austrii zakupione przez Autopay nie mają 18-dniowego okresu karencji. Można je kupić z datą obowiązywania „na dziś”, a aktywacja następuje zazwyczaj w ciągu 15 minut od opłacenia. W razie potrzeby możliwa jest również edycja lub zwrot winiety – szczegóły dostępne w sekcji dotyczącej zasad edycji.

Kontrola winiet odbywa się automatycznie – kamery i patrole drogowe skanują tablice rejestracyjne i sprawdzają ważność winiety. Możliwe są również kontrole ręczne – w takim przypadku należy okazać winietę w formie elektronicznej lub papierowej.

Jak kupić winietę przez aplikację Autopay?

Zakup winiety przez aplikację Autopay jest dostępny dla użytkowników planów Mobility Basic i Mobility Firm, którzy korzystają z karty płatniczej lub płatności powtarzalnych Blik jako metody płatności.

Jeśli opcja zakupu winiet nie jest widoczna, warto sprawdzić, czy zainstalowana jest najnowsza wersja aplikacji.

Aby kupić winietę w aplikacji Autopay:

  1. Zaloguj się do aplikacji.
  2. Przejdź do sekcji Winiety i wybierz flagę kraju, do którego planowana jest podróż.
  3. Wybierz pojazd, jeśli na koncie dodano więcej niż jeden.
  4. Wybierz kategorię winiety (jeśli jest wymagana).
  5. Wybierz czas trwania (liczbę dni).
  6. Wskaż datę rozpoczęcia ważności.
  7. Upewnij się, że wszystkie dane są poprawne.
  8. Potwierdź płatność.

Po zaksięgowaniu płatności winieta zostanie przesłana na adres e-mail oraz pojawi się w aplikacji – zazwyczaj w ciągu około 15 minut (między 7:00 a 23:00, z wyjątkiem winiet austriackich, które realizowane są całodobowo).

Ważne: przed potwierdzeniem płatności należy dokładnie sprawdzić wszystkie dane – po zakupie nie ma możliwości ich edycji ani zwrotu (z wyjątkiem winiety do Austrii). Nie należy wjeżdżać na płatną trasę, dopóki winieta nie zostanie dostarczona na e-mail lub nie pojawi się w aplikacji.

Numer rejestracyjny należy wpisać zgodnie z dowodem rejestracyjnym lub tablicami – bez spacji, z użyciem liter i cyfr. W przypadku tablic niemieckich i austriackich dozwolone są znaki: A–Z, Ä, Ö, Ü, 0–9. Jeśli tablica rejestracyjna kończy się literą „E” (pojazdy elektryczne) lub „H” (pojazdy zabytkowe), należy ją wpisać tylko wtedy, gdy rzeczywiście widnieje na tablicy.

Jak kupić winietę przez stronę market.autopay.pl lub winiety-online.pl ?

Winietę można kupić również przez stronę market.autopay.pl lub winiety-online.pl.

Wystarczy:

  1. Wybrać kraj, do którego potrzebna jest winieta.
  2. Określić kategorię pojazdu (jeśli jest wymagana) i czas trwania winiety.
  3. Wskazać datę rozpoczęcia ważności.
  4. Wpisać numer rejestracyjny pojazdu.

Numer rejestracyjny powinien być zgodny z dowodem rejestracyjnym lub tablicami – bez spacji, z użyciem liter i cyfr. W przypadku tablic niemieckich i austriackich dozwolone są znaki: A–Z, Ä, Ö, Ü, 0–9. Jeśli tablica rejestracyjna kończy się literą „E” (pojazdy elektryczne) lub „H” (pojazdy zabytkowe), należy ją wpisać tylko wtedy, gdy rzeczywiście widnieje na tablicy.

Można dodać dowolną liczbę winiet do różnych krajów. Następnie należy podać adres e-mail oraz numer telefonu – dzięki temu możliwe będzie samodzielne pobranie winiety, jeśli nie dotrze na skrzynkę mailową.

Płatność można zrealizować za pomocą BLIKA, karty, przelewu internetowego lub portfeli elektronicznych (Google Pay / Apple Pay).

➡️ Po złożeniu zamówienia na market.autopay.pl wysyłane są dwa e-maile:

  1. pierwszy potwierdza przyjęcie płatności (UWAGA - to nie jest jeszcze winieta)
  2. drugi zawiera link do pobrania winiety

Ważne: W przypadku otrzymania informacji o braku realizacji płatności, warto upewnić się, którego zamówienia dotyczy komunikat – szczególnie jeśli wygenerowano ich kilka.

Jeśli winieta nie dotrze na e-mail, można ją pobrać ze strony (winietę można pobrać, jeśli podczas zakupu podano numer telefonu): market.autopay.pl/pobierz/winieta.

➡️ Realizacja zamówienia na winiety-online.pl przebiega w 3 etapach:

  1. Przyjęcie zamówienia i oczekiwanie na płatność – e-mail nr 1 + 2 (email od bramki płatniczej).
  2. Potwierdzenie płatności i przetwarzanie – e-mail nr 3 (dodatkowe e-maile nr 4 i 5 wysyłane są w przypadku winiet austriackich (wymóg ASFiNAG).
  3. Dostarczenie winiety – e-mail nr 6.

Na stronie winiety-online.pl dostępna jest funkcja Moje winiety, która pozwala sprawdzić status zamówienia: winiety-online.pl/moje-winiety.

Czas realizacji zamówienia to zazwyczaj do 15 minut (między 7:00 a 23:00, z wyjątkiem winiet austriackich, które realizowane są całodobowo). W sezonie wakacyjnym może się wydłużyć maksymalnie do 30 minut.

Kategorie pojazdów za granicą

Austria Wszystkie pojazdy dwuśladowe z dopuszczalną masą do 3,5 t i motocykle.
Bułgaria Wszystkie pojazdy dwuśladowe z dopuszczalną masą do 3,5 t.
Czechy Wszystkie pojazdy dwuśladowe z dopuszczalną masą do 3,5 t (motocykle są zwolnione z opłat).
Słowacja Wszystkie pojazdy dwuśladowe z dopuszczalną masą do 3,5 t zarejestrowane do 9 osób.

Jeśli zespół pojazdów (pojazd ciągnący + przyczepa) przekracza 3,5 t, należy dodatkowo kupić winietę dla przyczepy.
Słowenia Kategoria 2A – pojazdy do 3,5 t, których wysokość nad przednią osią jest maksymalnie do 1,30 m od poziomu jezdni, z przyczepą lub bez (zestaw do 3,5 t) oraz kampery i przyczepy kempingowe.

Kategoria 2B – pojazdy do 3,5 t, których wysokość nad przednią osią jest powyżej 1,30 m od poziomu jezdni (np.: Fiat Ducato, Renault Master, Iveco Daily).

Kategoria 1 – motocykle
Szwajcaria Kategoria V1 – motocykle

Kategoria V2 – wszystkie pojazdy dwuśladowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t.

Kategoria V3 – przyczepy ciągnięte przez pojazdy do 3,5 t. Każdy kierowca zobowiązany jest do kupienia winiety na przyczepę oraz pojazd ciągnący.
Węgry Kategoria D1 – pojazdy do 3,5 t, które są zarejestrowane jako osobowe do max. 7 osób i nie służą do przewozu towarów oraz ich przyczepy.

Kategoria D2 – pojazdy do 3,5 t, które są zarejestrowane jako ciężarowe (dostawcze), osobowe powyżej 7 osób, pickupy, kampery oraz pozostałe samochody nie mieszczące się w kategorii D1, "z kratką", "z paką". Np: Renault Master, Opel Vovaro, Dodge RAM, Peugeot Partner z paką lub kratką.

Kategoria D1M – motocykle.

Co warto wiedzieć po zakupie winiety

Zamówienia winiet do Bułgarii, Czech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii i Węgier realizowane są codziennie w godzinach 7:00–23:00. Zakupy dokonane w nocy zostaną zrealizowane po godzinie 7:00 rano. Winiety z datą „na dziś” można kupić od godziny 7:00. Winiety do Austrii realizowane są całodobowo.

Po zakupie wysyłany jest e-mail (zazwyczaj w ciągu 15 minut) z linkiem do strony, na której można sprawdzić status zamówienia i pobrać winiety. W przypadku zakupu przez aplikację Autopay, dokument będzie również dostępny bezpośrednio w aplikacji.

Jeśli winieta nie dotrze w ciągu godziny, warto sprawdzić foldery typu „Spam” lub „Oferty”. W razie problemów skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy widoczny na dole strony.

Jeśli winieta nie dotrze na e-mail, można ją pobrać ze strony (winietę można pobrać, jeśli podczas zakupu podano numer telefonu): market.autopay.pl/pobierz/winieta.

Na stronie winiety-online.pl dostępna jest funkcja Moje winiety, która pozwala sprawdzić status zamówienia oraz pobrać zakupione i gotowe winiety: winiety-online.pl/moje-winiety.

Wszystkie winiety kupione przez Autopay są oficjalnymi dokumentami i zawierają wymagane dane – dzięki temu można mieć pewność, że są ważne i bezpieczne do okazania podczas kontroli.

Faktury

Fakturę za zakup winiety można otrzymać w zależności od miejsca zakupu i rodzaju konta.

Aplikacja Autopay:

  • Mobility Basic (konto indywidualne): fakturę należy wygenerować ręcznie w panelu www. W tym celu należy przejść do zakładki Transakcje, wybrać odpowiednią transakcję i kliknąć Wystaw fakturę.
  • Mobility Firm (konto firmowe): faktura za pojedynczy przejazd zostanie automatycznie wysłana na adres e-mail po opłaceniu transakcji – pod warunkiem, że wcześniej zostały uzupełnione dane do faktury. Dokument będzie również dostępny w panelu www w zakładce Faktury.

market.autopay.pl:

  • Faktura dostępna jest tylko dla winiet austriackich. Podczas zakupu należy zaznaczyć opcję „Chcę otrzymać fakturę” i uzupełnić wymagane dane. Faktura zostanie przesłana wraz z wygenerowaną winietą. Za winiety na pozostałe kraje na wniosek klienta może zostać wystawiona faktura na osobę fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej. Jeśli potrzebujesz takiej faktury - napisz do nas.

winiety-online.pl:

  • Jeśli podczas składania zamówienia podano dane firmowe, faktura zostanie wygenerowana automatycznie i wysłana razem z zamówieniem.
  • Aby pobrać fakturę, należy odnaleźć e-mail o tytule „Status zamówienia (1234567) – winiety gotowe do pobrania” od nadawcy Winiety-Online.pl. W treści wiadomości znajduje się link „TWOJE WINIETY”, który prowadzi do strony realizacji zamówienia. W sekcji „Twoje dokumenty” znajduje się przycisk do pobrania faktury.
  • Jeśli faktura nie jest jeszcze dostępna, warto sprawdzić stronę ponownie następnego dnia – dokumenty są aktualizowane dwa razy dziennie.
  • Jeśli podczas składania zamówienia nie podano danych firmowych, zgodnie z art. 108a ustawy o VAT nie ma możliwości wystawienia faktury. Aby uniknąć takich sytuacji, warto skorzystać z darmowej aplikacji Flotomat, gdzie zamówienia przypisywane są do NIP-u firmy, a faktury wystawiane są automatycznie i dostępne w każdej chwili.

W przypadku potrzeby korekty faktury lub przesłania noty korygującej, skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy.

Edycja i zwrot

Edycja i zwrot winiety możliwe są tylko w wybranych przypadkach – zależnie od kraju oraz momentu realizacji zamówienia.

➡️Austria:

  • Zwrot winiety zakupionej przez market.autopay.pl dostępny jest tutaj: market.autopay.pl/winieta/zwrot/AT/winieta
  • Edycja winiety zakupionej przez market.autopay.pl dostępna jest tutaj: market.autopay.pl/winieta/edycja/AT/winieta
  • Zwrot i edycja winiety zakupionej przez winiety-online.pl dostępne są tutaj: winiety-online.pl/zwroty-i-edycja-austria
  • Po rozpoczęciu ważności winiety nie można jej już edytować ani zwrócić.
  • Zwrot winiety jest możliwy tylko dla osób fizycznych (zwroty nie są dostępne dla winiet zakupionych na firmę)

System austriacki umożliwia także:

  • edycję biletów odcinkowych (jeśli nie zostały wykorzystane) zakupionych przez market.autopay.pl: market.autopay.pl/winieta/edycja/AT/bilet
  • zwrot biletów odcinkowych (jeśli nie zostały wykorzystane) zakupionych przez market.autopay.pl: market.autopay.pl/winieta/zwrot/AT/bilet
  • zwrot i edycję biletów odcinkowych (jeśli nie zostały wykorzystane) zakupionych przez winiety-online.pl: winiety-online.pl/zwroty-i-edycja-austria

➡️Czechy:

  • Możliwa jest edycja winiety przed rozpoczęciem ważności (zmiana daty maksymalnie do 30 dni w przód).
  • Można zmienić numer rejestracyjny, kraj rejestracji oraz daty podróży.
  • W przypadku winiety już aktywnej – możliwa jest ograniczona edycja: można zmienić maksymalnie 2 znaki w numerze rejestracyjnym, bez zmiany jego długości.

Edycji można dokonać samodzielnie, bezpośrednio na stronie czeskiego wystawcy. Wystarczy zeskanować kod QR znajdujący się na winiecie, który przekieruje na odpowiednią stronę umożliwiającą wprowadzenie zmian. Aby zlecić nam edycję danych skontaktuj się z nami za pomocą formularza.

➡️Słowenia:

  • Możliwa jest edycja winiety przed rozpoczęciem ważności.
  • Można zmienić numer rejestracyjny, kraj rejestracji oraz daty podróży.
  • Wnioski o edycję przesyłane są do zespołu Autopay.

Aby zlecić edycję danych skontaktuj się z nami za pomocą formularza.

➡️ Pozostałe kraje (Bułgaria, Słowacja, Rumunia, Szwajcaria, Węgry): Nie ma możliwości edycji ani zwrotu winiety.

Problemy z płatnością i zamówieniem

➡️ Problemy z płatnością

Po zakupie winiety przez aplikację lub stronę marketu wysyłane są dwa e-maile:

  1. potwierdzenie otrzymania płatności
  2. informacja o realizacji zamówienia

Jeśli nie ma pewności, czy transakcja została zakończona poprawnie, warto sprawdzić status płatności oraz odbiorcę transakcji – pomocne narzędzie znajduje się tutaj (sprawdź status transakcji).

Uwaga: Status transakcji można sprawdzić tylko dla płatności realizowanych przez bramkę płatniczą Autopay S.A.

Jeśli z jakiegoś powodu zakup został przerwany, a pieniądze nie zostały pobrane z konta, ani nie znajdują się w transakcjach oczekujących na realizację w Twoim banku możesz dokonać nowego zakupu.

Najczęstsze przyczyny odrzucenia płatności:

  • brak środków na koncie
  • błędne dane karty
  • przekroczony limit transakcji
  • odmowa ze strony banku
  • przekroczenie czasu na wpisanie kodu BLIK
  • błędny kod BLIK

Jeśli potrzebujesz zmienić metodę płatności, możesz skorzystać z linku w e-mailu dotyczącym rozpoczęcia transakcji. W przypadku braku wiadomości – najlepiej złożyć nowe zamówienie.

➡️ Brak wiadomości e-mail

Jeśli zakup został dokonany na stronie market.autopay.pl, można ją pobrać ze strony market.autopay.pl/pobierz/winieta – pod warunkiem, że podczas zakupu został podany numer telefonu.

Jeśli zakup został dokonany na stronie winiety-online.pl, to na stronie winiety-online.pl/moje-winiety dostępna jest funkcja Moje winiety, która umożliwia sprawdzenie statusu zamówienia oraz pobranie gotowych dokumentów.

Najczęstszym powodem braku wiadomości jest trafienie ich do folderu SPAM lub innej zakładki w skrzynce pocztowej. Warto sprawdzić wszystkie foldery.

Możliwe inne przyczyny:

  • literówka w adresie e-mail podczas składania zamówienia
  • skrzynka blokuje wiadomości transakcyjne (często dotyczy adresów o2.pl, wp.pl, onet.pl, yahoo.pl, yahoo.de, yahoo.com, icloud.com, me.com i aol.com)
  • zamówienie nie zostało opłacone lub jest nadal przetwarzane

Jeśli opłacono SMS na stronie winiety-online, należy poczekać do 30 minut – w wiadomości znajduje się link do pobrania winiety. Jeśli nie – skontaktuj się z nami, podając: numer zamówienia, adres e-mail, datę zakupu, numer rejestracyjny pojazdu.

➡️ Niekompletne zamówienie

Wszystkie winiety powinny być dostarczone razem. Jeśli brakuje części zamówienia:

  • w przypadku strony winiety-online: przejdź do strony winiety-online.pl/moje-winiety – tam możesz sprawdzić, czy winiety są już gotowe do pobrania, czy nadal są przetwarzane. W przypadku dalszych wątpliwości skontaktuj się z nami przez formularz dostępny na dole strony.
  • w przypadku zakupu przez aplikację lub market, jeśli nie będzie możliwe wygenerowania całego zamówienia otrzymasz maila z informacją o zwrocie pieniędzy.

➡️ Brak przycisku do pobrania winiety

Jeśli na stronie realizacji zamówienia nie ma przycisku do pobrania winiety, może to oznaczać, że: winieta jest jeszcze w trakcie realizacji (np. z powodu awarii systemu danego kraju). Dokument zostanie uzupełniony po zakończeniu przetwarzania.

Warto odczekać 15 minut i odświeżyć stronę. Jeśli problem nie ustępuje – należy skontaktować się z pomocą.

➡️ Błąd na winiecie

W przypadku błędów w danych winiety (np. numerze rejestracyjnym lub dacie podróży), możliwości edycji zależą od kraju. Szczegółowe zasady opisane są w sekcji: Edycja i zwrot

Dodatkowe opłaty drogowe w Austrii (FLEX)

W Austrii, oprócz standardowej winiety, obowiązują dodatkowe opłaty za przejazd wybranymi mostami i tunelami. Można je opłacać na dwa sposoby: automatycznie przez usługę „Austria – Tunele i mosty (FLEX)” lub kupując pojedyncze bilety odcinkowe.

  • Winieta – obowiązuje na większości autostrad i dróg ekspresowych w Austrii, ważna przez określony czas (np. 10 dni).
  • Bilet odcinkowy – dotyczy konkretnych tuneli i mostów, bilet jednorazowy ważny przez 365 dni, opłacany z góry.
  • FLEX – działa automatycznie, opłata pobierana po przejeździe, bez konieczności wcześniejszego zakupu.

FLEX to usługa dostępna w aplikacji Autopay, która umożliwia automatyczne pobieranie opłat za przejazdy konkretnymi odcinkami – bez konieczności zatrzymywania się przy bramkach. Opłata jest naliczana po przejechaniu danego odcinka i pobierana z podpiętej karty. Jeśli masz już ważną opłatę drogową na dany numer rejestracyjny, FLEX nie naliczy opłaty ponownie, co eliminuje ryzyko podwójnego obciążenia.

Dzięki FLEX można korzystać z zielonych pasów ruchu dla samochodów osobowych i unikać kolejek. W przypadku motocykli i pojazdów z przyczepą mogą wystąpić trudności z automatycznym rozpoznaniem tablic – wtedy należy skorzystać z innego pasa lub pomocy obsługi. System jest szczególnie wygodny na autostradzie A9, gdzie działa nowoczesny system bez szlabanów.

Alternatywą dla FLEX są bilety odcinkowe. Bilet przypisany jest do numeru rejestracyjnego i ważny przez 365 dni od daty zakupu. Można wybrać przejazd w jedną lub dwie strony. Bilet odcinkowy jest dobrym rozwiązaniem dla osób, które nie chcą korzystać z aplikacji lub wolą zapłacić z góry.

Zwroty i edycje:

  • Bilety odcinkowe można edytować lub zwrócić, jeśli nie zostały jeszcze wykorzystane
  • FLEX nie wymaga wcześniejszego zakupu, więc nie dotyczy go procedura zwrotu.
  • Szczegółowe zasady edycji i zwrotów winiet opisane są w osobnej sekcji.


Jeżeli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami za pośrednictwem poniższego formularza. Uzupełnij wszystkie pola – to przyspieszy cały proces.

Formularz kontaktowy

  Podziel się opinią

Czy ta strona była dla Ciebie pomocna?

Dziękujemy!

W trakcie...
Doładowania online Płatności w podróży Płatności w sklepach internetowych Płatności za rachunki Płatności za rachunki (automatyczne) Płatności natychmiastowe BlueCash Płatności odroczone Weryfikacje online
Instrukcje płatności Bezpieczeństwo Błędne wpłaty Do pobrania Kontakt
© Autopay 1999 - 2025

Polityka Prywatności Autopay S.A.