Płatności w podróży
Zakładanie konta
Mobility Firm Premium to usługa płatności automatycznych dla flot, dostosowana do potrzeb klientów biznesowych posiadających od kilku do kilkuset pojazdów lekkich. Pozwala automatycznie opłacać wszystkie firmowe przejazdy, sporządzać zbiorcze faktury, zarządzać dokumentacją oraz rozliczać comiesięczne koszty.
Ważne: W Mobility Firm Premium można zarejestrować polskie i zagraniczne firmy. W przypadku niemieckich tablic wymagany jest zapis zgodnie z dowodem rejestracyjnym pojazdu lub tablicami rejestracyjnymi:
Logowanie
Żeby zalogować się na swoje konto w Autopay Flota:
Pojazdy
System videotolling |
Floty lekkie, ciężkie i mieszane |
Pojazdy lekkie to samochody osobowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t oraz motocykle.
Pojazdy ciężkie to samochody o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t.
Pojazd można dodać po zalogowaniu na konto, w zakładce "Pojazdy" - "Dodaj pojazd".
Przejazdy
Z Autopay Flota możesz zapłacić automatycznie za przejazdy następującymi drogami w Polsce:
Kierowcy
Po zalogowaniu do panelu możesz dodać dane kierowców: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail oraz numer rejestracyjny pojazdu, którym się porusza.
Po dodaniu kierowcy, ten otrzyma wiadomość SMS z zaproszeniem do korzystania z systemu. Musi pobrać aplikację mobilną Autopay i się zarejestrować, a później wejść w 'Ustawienia', żeby wpisać kod otrzymany wcześniej w SMSie. Jeżeli pojawi się trudność z przypisaniem kierowcy do firmy – poprosimy go o podanie NIP.
Ważne: Jeżeli kierowca już wcześniej korzystał z Autopay (np. do opłacania prywatnych podróży) musi zalogować się do aplikacji, kliknąć 'Więcej' > 'Ustawienia' > 'Konto kierowcy' i przepisać kod otrzymany wcześniej w wiadomości SMS, żeby aktywować konto kierowcy.
Zarządca floty może w prosty sposób przypisać do kierowcy dowolną liczbę pojazdów z listy. Żeby to zrobić:
💡Kierowcy mają ograniczony dostęp do informacji na temat floty – widzą dane pojazdu (tablice rejestracyjne) oraz listę dotychczasowych przejazdów. Nie mają natomiast wglądu w rozliczenia oraz inne dane floty.
Każdy kierowca może również dodać dane swojej prywatnej karty płatniczej i wykorzystywać ją do płatności w momencie, gdy porusza się pojazdem służbowym, ale w celach prywatnych.
Konto kierowcy
Za pomocą konta kierowcy firma może opłacić przejazdy pracownika autostradami objętymi systemem videotolling, czyli AmberOne A1, A2 Poznań-Konin i A4 Katowice-Kraków.
Pracodawca zakłada konto kierowcy, a pracownik je aktywuje po pobraniu aplikacji Autopay. Kierowców może dodawać również Manager floty – za pośrednictwem panelu administracyjnego.
Aktywacja
Po pobraniu aplikacji na swój telefon, pracownik powinien:
Zmiana danych
Mając aktywne konto, kierowca może: dodać nowy pojazd, aktywować konkretne usługi oraz dodać źródło płatności.
Jeżeli pojazd został dodany przez Managera floty, kierowca nie może: zarządzać płatnościami Autopay, wprowadzać zmian w zakresie kategorii pojazdu i źródeł płatności wskazanych dla danego pojazdu oraz usunąć pojazdu, który został mu przypisany.
Zmiana typu konta
Kierowca pojazdu może dodać swój prywatny pojazd (bez konieczności zmiany danych konta) i dane prywatnej karty płatniczej, którą chce wykorzystywać do płatności w momencie, gdy porusza się pojazdem służbowym, ale w prywatnych celach.
Usuwanie konta w Autopay Flota
W celu usunięcia konta w Autopay Flota – skontaktuj się z naszym Centrum Pomocy.
Formy płatności
Usługa Mobility Firm Premium jest płatna zgodnie z wybranym planem rozliczeniowym. Na początku miesiąca otrzymasz od nas fakturę, na którą składa się koszt przejazdów oraz opłata za pojazdy.
Żeby zwiększyć kaucję:
💡 Zawsze zwracaj uwagę na numer konta, na który zlecasz przelew. Konto do zasilania kaucji różni się od konta rozliczeniowego.
Informacje o wykorzystaniu kaucji otrzymasz na swoją skrzynkę mailową. Wysyłamy wiadomości w momencie, gdy wykorzystanie wynosi kolejno 70%, 80%, 90% i 100%. W przypadku problemów z kartą również wysyłamy wiadomość e-mail.
Koszt usługi zależy od wybranego planu. Cennik:
Mobility Firm Premium | Plan indywidualny | |
---|---|---|
Videotolling dla 1 pojazdu |
7,38 zł w rozliczeniu miesięcznym
73,80 zł w rozliczeniu rocznym |
ustalany indywidualnie |
Opłaty się łączą, a ostateczny koszt zależy od liczby pojazdów we flocie i rodzajów aktywnych usług.
Opłata flotowa to opłata abonamentowa za każdy samochód dodany w systemie, który ma przynajmniej jeden przejazd opłacony z użyciem usługi Autopay.
Szczegółowe informacje o opłatach znajdziesz tutaj.
Faktury
Faktura za pojedynczy przejazd jest wystawiana od razu po zakończonej podróży. Żeby ją znaleźć:
Ważne: Fakturę za pojedynczy przejazd mogą otrzymać wyłącznie osoby korzystające z planu Mobility Firm.
Fakturę zbiorczą otrzymują posiadacze aktywnego planu Mobility Firm Premium – wystawiamy ją między 6. a 15. dniem kolejnego miesiąca i wysyłamy na adres e-mail wskazany podczas rejestracji (możesz dodać również drugi adres e-mail, np. do Twojej księgowości). Na fakturze znajdą się koszty przejazdów oraz koszt prowizji za pojazdy, które wykonały minimum jeden przejazd od momentu dodania pojazdu do systemu Autopay Flota.
Fakturę za usługę Mobility Firm Premium otrzymasz od nas na adres e-mail wskazany podczas rejestracji (możesz dodać również drugi, dowolny adres e-mail do wysyłki faktur). Pamiętaj, żeby zawsze zlecać przelew na dane widoczne na fakturze lub w panelu Autopay Flota.
Ważne: Gdy otrzymamy od Ciebie wpłatę za najnowszą fakturę, najpierw sprawdzimy, czy nie masz jakichś nieuregulowanych płatności za przejazdy. Jeśli okaże się, że tak, wówczas zaległa należność zostanie opłacona z otrzymanych środków. Dzięki temu masz gwarancję, że nie będziesz zbyt długo zalegać z płatnościami i nie stracisz możliwości korzystania z usług Autopay.
Abonament miesięczny
Gdy zdecydujesz się na abonament miesięczny, możesz wybrać następujące formy płatności:
Opłata za pojazd zacznie być naliczana dopiero, gdy:
Opłata za pojazd zostanie doliczona do faktury, która zostanie wystawiona na początku kolejnego miesiąca.
💡 Jeśli usuniesz aktywny pojazd np. 1 sierpnia, to jego koszt będzie jeszcze uwzględniony na fakturze, którą otrzymasz we wrześniu.
Ważne: Jeśli wcześniej korzystałeś z Autopay jako osoba prywatna i zrealizowałeś przejazdy samochodem, którego teraz używasz w ramach Autopay Flota, zaczniemy naliczanie opłat od razu od momentu dodania danego pojazdu (dotyczy sytuacji, gdy konto w Autopay Flota zostało założone na ten sam numer telefonu, co wcześniejsze konto prywatne).
Abonament roczny
Gdy zdecydujesz się na abonament roczny, możesz wybrać następujące formy płatności:
Możesz mieć dodaną dowolną liczbę pojazdów. Do momentu, gdy nie zrealizujesz pierwszego przejazdu danym samochodem, nie będziemy za niego naliczać opłaty. Stanie się to dopiero, gdy spełnisz wszystkie warunki, czyli:
Ważne: Jeśli wcześniej korzystałeś z Autopay jako osoba prywatna i zrealizowałeś przejazdy samochodem, którego teraz używasz w ramach Autopay Flota, zaczniemy naliczanie opłat od razu od momentu dodania danego pojazdu (dotyczy sytuacji, gdy konto w Autopay Flota zostało założone na ten sam numer telefonu, co wcześniejsze konto prywatne).
Abonamenty roczne są rozliczane dla każdego samochodu osobno, a opłata jest naliczana w kolejnym miesiącu po dodaniu pojazdu – za poprzedni miesiąc i 11 kolejnych.
Przykład:
W efekcie masz aktywne dwa abonamenty – jeden ważny do sierpnia, a drugi do października następnego roku.
💡 Prowizje za pojazdy zostaną doliczone do kolejnej faktury. Jeśli nie będziesz korzystać z danego pojazdu np. przez miesiąc, to jego koszt i tak będzie uwzględniony na fakturze.
Jeżeli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami za pośrednictwem poniższego formularza. Uzupełnij wszystkie pola – to przyspieszy cały proces.
Formularz kontaktowy