Płatności w podróży
Co znajdziesz na tej stronie:
Zakładanie konta w Autopay
Autopay to aplikacja mobilna, której możesz użyć, żeby zapłacić automatycznie za przejazdy autostradami (A1, A2, A4), parkingi, myjnie i winiety. W przypadku użytkowników indywidualnych usługa Autopay do dwóch pojazdów jest darmowa. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie z Cennikiem.
Aplikacja Autopay działa na smartfonach z systemami:
Ważne: Pamiętaj, żeby nie logować się na to samo konto w Autopay na kilku urządzeniach jednocześnie – to może utrudnić działanie aplikacji i prawidłowe pobranie płatności automatycznej.
Pojazdy
Zaloguj się do aplikacji, kliknij 'Więcej' > 'Pojazdy' – w tym miejscu możesz:
Każdy użytkownik może dodać do swojego konta kilka pojazdów i podpiąć pod nie te same lub różne metody płatności.
Ważne: dany pojazd może być przypisany wyłącznie do jednego konta użytkownika (w przeciwnym razie nie byłoby wiadomo od kogo pobrać płatność za dany przejazd).
Dopuszczalne kategorie pojazdów:
Poruszając się motocyklem, nie możesz korzystać z videotollingu (kamery nie są w stanie odczytać numerów rejestracyjnych umieszczonych z tyłu motocykla).
W aplikacji możesz dodać pojazd z polską lub zagraniczną rejestracją. Lista krajów objętych systemem:
A1 Rusocin-Nowa Wieś (Gdańsk-Toruń) | A2 Poznań-Konin | A4 Katowice-Kraków |
---|---|---|
Austria, Belgia, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Holandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Niemcy, Norwegia, Słowacja, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania | Andora, Austria, Belgia, Białoruś, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Lichtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Monako, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, San Marino, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Ukraina, Watykan, Węgry, Wielka Brytania, Włochy | Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Ukraina, Węgry, Wielka Brytania, Włochy |
Tablice powinny składać się z liter oraz cyfr. Numer rejestracyjny należy wpisać zgodnie z dowodem rejestracyjnym lub tablicami rejestracyjnymi, bez spacji.
Specjalny zapis dotyczy niemieckich oraz austriackich tablic rejestracyjnych. Dozwolone znaki to [A-Z], [Ä,Ö,Ü], [0-9]. W przypadku pojazdów elektrycznych dodaj literę "E" na końcu, dla samochodów klasycznych literę "H", a w miejscu naklejki myślnik.
Zajęte dane
Jeżeli podczas uzupełniania danych, okaże się, że numer rejestracyjny lub numer telefonu są już zajęte (a masz pewność, że nikt inny z nich aktualnie nie korzysta) – skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza widocznego na dole strony (prześlij skan/zdjęcie pierwszej strony dowodu rejestracyjnego obejmując wyłącznie informacje ujęte pod kodami literowymi od litery A do litery H i opisz sytuację).
W przypadku usunięcia pojazdu z jednego konta, jego rejestracja na drugim koncie będzie możliwa po kilku minutach.
Jeżeli okaże się, że dane zostały wykorzystane do aktywacji usługi Autopay za pośrednictwem bankowości internetowej – można powiązać te dwa konta. Żeby to zrobić:
Jeśli podczas rejestracji zobaczysz komunikat, że podany adres e-mail jest zajęty – przejdź do formularza logowania i kliknij 'Nie pamiętam hasła'. Wtedy otrzymasz od nas maila z instrukcją jak zmienić hasło i odzyskać dostęp do konta.
Zgubiony telefon
Jeśli chcesz korzystać z Autopay na nowym telefonie – pobierz aplikację, zaloguj się na swoje konto i zmień hasło na nowe.
Zmiana hasła
Żeby zmienić hasło:
Hasło musi mieć min. 8 znaków, co najmniej jedną dużą literę i co najmniej jeden znak specjalny.
Usuwanie konta
Ważne: Odinstalowanie aplikacji nie jest jednoznaczne z usunięciem konta. Żeby usunąć konto należy wykonać opisane wyżej kroki. Jeżeli tylko odinstalujesz aplikację, płatności za przejazdy autostradami objętymi systemem videotolling (AmberOne A1, A2 Konin-Poznań, A4 Katowice-Kraków) nadal będę pobierane.
Bezpieczeństwo danych
Twoje dane są bezpieczne, ponieważ stosujemy zabezpieczenia wymagane przez RODO, poddajemy się audytom bezpieczeństwa oraz ulepszamy sposoby zabezpieczeń danych stosownie do nowych zagrożeń cyberbezpieczeństwa.
Za bezpieczeństwo płatności odpowiada Autopay S.A., która jest krajową instytucją płatniczą nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF), posiada również zgodę Narodowego Banku Polskiego (NBP) na prowadzenie Systemu Płatności BlueCash. Spółka posiada certyfikat PCI DSS, poświadczający stosowanie rygorystycznych standardów bezpieczeństwa danych posiadaczy kart płatniczych i działa zgodnie z normą ISO 27001. Rozwiązania Autopay S.A. spełniają wymogi branżowych regulatorów: NBP, KNF i PUODO.
Dostępne formy płatności w Autopay
Usługa Autopay jest w pełni darmowa dla użytkowników indywidualnych, którzy posiadają maksymalnie dwa pojazdy – ponosisz wyłącznie koszt przejazdu. Aktualny cennik dotyczący opłat znajdziesz stronie z Cennikiem, a opłaty obowiązujące na poszczególnych odcinkach autostrad znajdziesz na oficjalnej stronie GDDKiA.
Jeżeli nie możesz dodać metody płatności – upewnij się, że korzystasz z najnowszej wersji aplikacji (jeśli nie – zaktualizuj ją). Upewnij się również w banku czy nie masz limitów lub blokad na płatności.
Faktury
Sposób otrzymania faktury zależy od rodzaju konta, z którego korzystasz.
Konta firmowe (Mobility Firm) – faktura za pojedynczy przejazd zostanie automatycznie wysłana na Twój e-mail po zakończeniu przejazdu oraz będzie dostępna w panelu www w zakładce "Faktury". Żeby otrzymać fakturę:Faktury zbiorcze są dostępne dla kont firmowych Mobility Firm Premium.
Jeśli korzystasz z planu Mobility Firm Premium – tutaj znajdziesz potrzebne informacje o fakturach.
Ważne: numer rejestracyjny pojazdu będzie widoczny na fakturze za pojedynczy przejazd.
Jeżeli zauważysz, że dane na fakturze są błędne – prześlij nam notę korygującą oraz oryginał błędnej faktury za pomocą formularza widocznego na dole strony.
Błędne lub niezrealizowane płatności
Żeby płatność za przejazd mogła zostać pobrana:
W przeciwnym razie płatność się nie powiedzie, a możliwość korzystania z Autopay będzie zablokowana do momentu uregulowania należności.
Jeżeli widzisz na swoim koncie w Autopay przejazd, którego nie powinno tam być – skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza widocznego na dole strony.
💡Żeby mieć pewność, że aplikacja nie pobierze automatycznej płatności, gdy tego nie chcesz, postępuj zgodnie z instrukcją:
Na A1, A2 Poznań-Konin lub na A4 Katowice-Kraków (videotolling) |
– tymczasowo wyłącz usługę płatności automatycznych na danym odcinku.
Pamiętaj, żeby włączyć usługę Autopay, gdy ponownie zechcesz korzystać z płatności automatycznych. |
Jeżeli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami za pośrednictwem poniższego formularza. Uzupełnij wszystkie pola – to przyspieszy cały proces.
Formularz kontaktowy