Polska | Polski
Support

Europa

Polska
Polski
Great Britain
English
Germany
Deutsch
Support

Autostrada A1

Autostrada A2

Autostrada A4

Winiety

Parkingi

Myjnie

Banki

Konto Autopay

Konto Autopay Flota

Płatności w sklepach internetowych

Płatności za rachunki

Płatności za rachunki (automatyczne)

Płatności natychmiastowe BlueCash

Błędne wpłaty

Instrukcje płatności

Doładowania telefonu

Doładowania liczników energii (przedpłatowych)

Doładowania kodów do gier i multimediów

eSIM

Payka

Spingo

PayPo

Alior Raty

BLIK Płacę Później

AIS

Przelew weryfikacyjny

Fotoweryfikacja

mObywatel

  1. Strona główna
  2. Płatności online

Płatności online

i Chcesz sprawdzić status swojej transakcji? Kliknij tutaj
Udostępnij:
share on facebook
share on linkedin

Instrukcje płatności

Co znajdziesz na tej stronie:

BLIK – płatność kodem z aplikacji banku

Płatność powtarzalna BLIK

Szybkie przelewy online

Przelew online

Google Pay – szybka płatność telefonem

Apple Pay – szybka płatność telefonem

Płatność kartą

Co zrobić, jeśli mam problem z płatnością?

Autopay udostępnia bramkę płatniczą, która umożliwia wygodne płatności w sklepach internetowych, za rachunki i inne usługi online. Nie zawsze możesz skorzystać z każdej metody płatności. Niektóre sklepy internetowe nie mają włączonej opcji płatności kartą, a opcja "Mam konto w innym banku" może być niedostępna. Jeśli masz problem z płatnością, spróbuj innej dostępnej metody.

BLIK – płatność kodem z aplikacji banku

BLIK to szybka płatność bez użycia karty. Jak zapłacić?

  1. Wybierz opcję płatności online przez Autopay.
  2. Kliknij "BLIK".
  3. Skopiuj 6-cyfrowy kod BLIK z aplikacji bankowej i wpisz go na stronie płatności (poniżej przykładowy widok kodu w aplikacji banku ING).
  4. Potwierdź transakcję w aplikacji banku.
  5. Gotowe! Płatność została zrealizowana.

blik_w_ing

Płatność powtarzalna BLIK

Płatność powtarzalna BLIK to szybka i wygodna metoda płatności, która nie wymaga podpinania karty. Wystarczy jednorazowo zatwierdzić transakcję kodem BLIK, a kolejne płatności będą realizowane automatycznie. Zapłacisz nią:

  • w aplikacji Autopay (do opłacania przejazdów autostradami: A1, A2, A4; zakupu winiet: Austria, Bułgaria, Czechy, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Węgry; zakupu pojedynczych biletów odcinkowych w Austrii (np. tunele);
  • na bramce płatniczej Autopay – w sklepach i serwisach online (np. subskrypcje, abonamenty).

Jak aktywować Płatność powtarzalną BLIK w aplikacji Autopay?

  1. Zaloguj się do aplikacji Autopay.
  2. Wejdź w zakładkę Więcej -> Formy płatności -> Dodaj formę płatności i wybierz Płatność powtarzalna BLIK.
  3. Wprowadź kod BLIK i zatwierdź w banku.
  4. Gotowe! Teraz kolejne płatności będą pobierane automatycznie.

Szybkie przelewy online

To jedna z najwygodniejszych metod płatności. Dane do przelewu uzupełniają się same, dzięki czemu znika ryzyko popełnienia błędów, a zlecenie płatności zajmuje zaledwie kilka sekund.

Jak to działa?

  1. Wybierz płatność przez Autopay.
  2. Kliknij logo swojego banku.
  3. Potwierdź wybór i zaloguj się na stronę banku.
  4. Potwierdź przelew – dane wypełnią się automatycznie.
  5. Gotowe! Płatność została wysłana.

Automatyczne przelewy online są dostępne w 27 największych bankach w Polsce, w tym: mBanku, ING, Banku Pekao, Millenium Banku oraz PKO BP.

Przelew online

To metoda bardzo podobna do opisanych wyżej przelewów – różnica polega na tym, że to rozwiązanie półautomatyczne, co znaczy, że po wybraniu tej metody musisz ręcznie uzupełnić pola dotyczące przelewu w swoim banku. Jeśli zlecasz przelew tradycyjny z banku, jego realizacja nastąpi dopiero po otrzymaniu środków z banku i jest zależna od godzin księgowania, co może potrwać nawet 1–2 dni robocze.

Jeśli Twój bank nie obsługuje szybkich przelewów, możesz zapłacić ręcznie:

  1. Wybierz przelew tradycyjny przez Autopay.
  2. Skopiuj dane do przelewu i nie zmieniaj ich – są unikalne dla tej płatności. Jeśli coś zmienisz, przelew może nie zostać poprawnie zaksięgowany.
  3. Zaloguj się do swojego banku i uzupełnij formularz przelewu.
  4. Potwierdź płatność.
  5. Pieniądze zostaną zaksięgowane po ich przetworzeniu.

Google Pay – szybka płatność telefonem

Google Pay to wirtualny portfel, który pozwala na płacenie online. Jak go używać?

  1. Pobierz i zainstaluj aplikację Google Pay (jeśli jej nie masz).
  2. Dodaj swoją kartę płatniczą do aplikacji.
  3. Podczas płatności w sklepie internetowym wybierz Google Pay.
  4. Potwierdź transakcję – gotowe!

Jeżeli w danym serwisie internetowym lub aplikacji można płacić z użyciem Google Pay, powinny się tam znaleźć następujące oznaczenia:

google-pay-symbol-platnosci

Apple Pay – szybka płatność telefonem

Apple Pay działa podobnie jak Google Pay, ale dla użytkowników iPhone’ów. Jak zapłacić?

  1. Dodaj swoją kartę do aplikacji Wallet.
  2. Wybierz Apple Pay podczas płatności.
  3. Potwierdź transakcję Face ID, Touch ID lub kodem.
  4. Po zakończeniu zobaczysz komunikat "Gotowe".

apple_pay

Apple Pay działa wyłącznie w ekosystemie Apple – czyli na urządzeniach takich jak iPhone, iPad, Apple Watch i komputery Mac (z czytnikiem Touch ID lub w połączeniu z iPhonem). Na systemie Windows nie ma możliwości dodania ani użycia Apple Pay, np. podczas płatności w przeglądarce lub aplikacji.

Płatność kartą

Jeśli chcesz zapłacić kartą:

  1. Wybierz płatność kartą w bramce płatniczej Autopay.
  2. Wpisz dane karty: imię i nazwisko, numer, datę ważności i kod CVV/CVC (znajdzie te dane na przodzie i tyle karty płatniczej).
  3. Potwierdź transakcję – jeśli wymagane, wpisz kod 3D-Secure lub zatwierdź w aplikacji bankowej.
  4. Po potwierdzeniu płatności transakcja zostanie przetworzona.

💡 Ważne: Jeżeli korzystasz z funkcji podwójnego uwierzytelniania, możesz zostać poproszony o dodatkowe potwierdzenie transakcji kodem 3D-Secure lub akceptację transakcji w aplikacji mobilnej lub zalogowanie się do bankowości internetowej.

Co zrobić, jeśli na karcie nie ma kodu CVC/CVV?

Niektóre banki, np. PKO BP, oferują karty z dynamicznym kodem CVV, który zmienia się co jakiś czas. W takim przypadku należy sprawdzić kod CVC/CVV w aplikacji bankowej lub na ekranie karty wirtualnej w aplikacji. Jeśli masz pytania, skontaktuj się z infolinią banku. W aplikacji mobilnej i serwisie bankowym znajdziesz również informacje o godzinie, do której kod pozostaje aktywny. W tym czasie możesz używać go dowolną liczbę razy.

W przypadku posiadania karty z nadrukowanym kodem CVC/CVV możesz nadal z niej korzystać.

Co zrobić, jeśli mam problem z płatnością?

Jeśli nie możesz zrealizować płatności, przyczyną może być:

  • ustawiony limit na Twojej karcie
  • chwilowa przerwa techniczna (spróbuj ponownie za jakiś czas lub wybierz inną metodę płatności)
  • brak obsługi danej metody płatności w sklepie
  • błędnie wpisane dane, np. numer karty lub kod CVV/CVC

Jeśli płatność nie zostanie zakończona, automatycznie wygaśnie – zwykle po 6 dniach.

💡 Ważne: Nie obsługujemy przelewów z zagranicznych banków ani PayPal. W takim przypadku możesz zapłacić kartą, jeśli jest dostępna.

Chcesz spróbować zapłacić ponownie?

  • sprawdź maila związanego z transakcją – często zawiera link do dokończenia lub zmiany płatności
  • możesz też wrócić do miejsca, gdzie zaczęła się płatność, i wygenerować ją od nowa

Płatności przez Autopay są przetwarzane automatycznie w dniu płatności – zwykle trwa to kilka minut, maksymalnie kilka godzin. Otrzymasz maila z potwierdzeniem. Informacje o swojej płatności możesz znaleźć klikając w przycisk poniżej:


Sprawdź swoją płatność

Nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie?

Warto skorzystać z wyszukiwarki – wystarczy wpisać interesujące hasło, by szybciej dotrzeć do odpowiedzi.

  Podziel się opinią

Czy ta strona była dla Ciebie pomocna?

Dziękujemy!

W trakcie...
Doładowania online Płatności w podróży Płatności w sklepach internetowych Płatności za rachunki Płatności za rachunki (automatyczne) Płatności natychmiastowe BlueCash Płatności odroczone Weryfikacje online
Instrukcje płatności Bezpieczeństwo Błędne wpłaty Do pobrania Kontakt
© Autopay 1999 - 2025

Polityka Prywatności Autopay S.A.