Płatności w podróży
Co znajdziesz na tej stronie:
Zakładanie konta w Autopay
Autopay to aplikacja mobilna, której możesz użyć, żeby zapłacić automatycznie za przejazdy autostradami (A1, A2, A4), parkingi, myjnie i winiety. W przypadku użytkowników indywidualnych usługa Autopay do dwóch pojazdów jest darmowa. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie z Cennikiem.
Aplikacja Autopay działa na smartfonach z systemami:
Kraje, których numery telefonów można użyć przy rejestracji w Autopay (prefixy): Albania (+355), Andora (+376), Australia (+61), Austria (+43), Belgia (+32), Bośnia i Hercegowina (+387), Bułgaria (+359), Białoruś (+375), Chorwacja (+385), Cypr (+357), Czechy (+420), Czarnogóra (+382), Dania (+45), Estonia (+372), Finlandia (+358), Francja (+33), Grecja (+30), Hiszpania (+34), Holandia (+31), Irlandia (+353), Islandia (+354), Kosowo (+383), Liechtenstein (+423), Litwa (+370), Luksemburg (+352), Łotwa (+371), Macedonia (+389), Malta (+356), Mołdawia (+373), Monako (+377), Niemcy (+49), Norwegia (+47), Polska (+48), Portugalia (+351), Rumunia (+40), San Marino (+378), Serbia (+381), Słowacja (+421), Słowenia (+386), Szwajcaria (+41), Szwecja (+46), Ukraina (+380), Watykan (+379), Węgry (+36), Wielka Brytania (+44), Włochy (+39).
Ważne: Pamiętaj, żeby nie logować się na to samo konto w Autopay na kilku urządzeniach jednocześnie – to może utrudnić działanie aplikacji i prawidłowe pobranie płatności automatycznej.
Jeśli masz już konto, ale nie pamiętasz hasła – skorzystaj z opcji przypomnienia. Kliknij w ten link i ustaw nowe hasło.
W przypadku zmiany telefonu (np. po zgubieniu poprzedniego), wystarczy pobrać aplikację na nowe urządzenie, zalogować się na swoje konto i ustawić nowe hasło.
Zajęte dane
Przy rejestracji widzisz komunikat, że e-mail jest już zajęty? Przejdź do logowania i kliknij „Zapomniałem hasła” lub kliknij tutaj. Wyślemy Ci wiadomość z instrukcją, jak ustawić nowe hasło i odzyskać dostęp.
Nie masz już dostępu do tego adresu e-mail? Skontaktuj się z nami.
Jeśli podczas wpisywania danych pojawi się informacja, że numer rejestracyjny lub numer telefonu są już zajęte (a masz pewność, że nikt inny np. z Twojej rodziny z nich nie korzysta albo są przypisane do konta, do którego nie masz dostępu) – napisz do nas przez formularz na dole strony.
W wiadomości dołącz zdjęcie lub skan pierwszej strony dowodu rejestracyjnego (wystarczą dane oznaczone literami od A do H) i opisz, co się dzieje.
W przypadku usunięcia pojazdu z jednego konta, jego rejestracja na drugim koncie będzie możliwa po kilku minutach.
Jeżeli okaże się, że dane zostały wykorzystane do aktywacji usługi Autopay za pośrednictwem bankowości internetowej – można powiązać te dwa konta. Żeby to zrobić:
Pojazdy
Zaloguj się do aplikacji, kliknij 'Więcej' > 'Pojazdy' – w tym miejscu możesz:
Każdy użytkownik może dodać do swojego konta kilka pojazdów i podpiąć pod nie te same lub różne metody płatności.
Ważne: dany pojazd może być przypisany wyłącznie do jednego konta użytkownika (w przeciwnym razie nie byłoby wiadomo od kogo pobrać płatność za dany przejazd).
Dopuszczalne kategorie pojazdów:
Poruszając się motocyklem, nie możesz korzystać z videotollingu (kamery nie są w stanie odczytać numerów rejestracyjnych umieszczonych z tyłu motocykla).
W aplikacji możesz dodać pojazd z polską lub zagraniczną rejestracją. Lista krajów objętych systemem:
A1 Rusocin-Nowa Wieś (Gdańsk-Toruń) | A2 Poznań-Konin | A4 Katowice-Kraków |
---|---|---|
Austria, Belgia, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Holandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Niemcy, Norwegia, Słowacja, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania | Andora, Austria, Belgia, Białoruś, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Lichtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Monako, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, San Marino, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Ukraina, Watykan, Węgry, Wielka Brytania, Włochy | Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Ukraina, Węgry, Wielka Brytania, Włochy |
Tablice powinny składać się z liter oraz cyfr. Numer rejestracyjny należy wpisać zgodnie z dowodem rejestracyjnym lub tablicami rejestracyjnymi, bez spacji.
Specjalny zapis dotyczy niemieckich oraz austriackich tablic rejestracyjnych. Dozwolone znaki to [A-Z], [Ä,Ö,Ü], [0-9]. W przypadku pojazdów elektrycznych dodaj literę "E" na końcu, dla samochodów klasycznych literę "H", a w miejscu naklejki myślnik.
Zmiana danych
➡️Zmiana planu/typu konta
W Autopay zamiast typów kont dostępne są teraz plany:
Zmiana planu jest możliwa tylko przez panel na stronie internetowej – w aplikacji ta opcja nie jest dostępna. Żeby zmienić plan, zaloguj się do panelu www Autopay, przejdź do zakładki „Twój plan” i wybierz ten, z którego chcesz korzystać.
➡️Zmiana numeru karty
Aby dodać nową kartę lub zmienić obecną:
Po dodaniu nowej karty pamiętaj, żeby zaktualizować ją w szczegółach pojazdu.
➡️Zmiana hasła
Żeby zmienić hasło:
Hasło musi mieć min. 8 znaków, co najmniej jedną dużą literę i co najmniej jeden znak specjalny.
➡️Zmiana e-maila lub numeru telefonu
W zależności od tego, co zmieniasz – dostaniesz SMS z kodem albo e-mail z linkiem aktywacyjnym.
Usuwanie konta
Jeśli nie masz dostępu do aplikacji, a chcesz usunąć swoje konto, skontaktuj się z nami przez formularz dostępny na dole strony.
Proces powiedzie się, jeżeli masz uregulowane wszystkie płatności za przejazdy. Jeśli okaże się, że masz jakieś zaległości – poprosimy Cię o ich opłacenie, po czym umożliwimy usunięcie konta.
Ważne: Odinstalowanie aplikacji nie jest jednoznaczne z usunięciem konta. Żeby usunąć konto należy wykonać opisane wyżej kroki. Jeżeli tylko odinstalujesz aplikację, płatności za przejazdy autostradami objętymi systemem videotolling (AmberOne A1, A2 Konin-Poznań, A4 Katowice-Kraków) nadal będę pobierane.
Bezpieczeństwo danych
Twoje dane są bezpieczne, ponieważ stosujemy zabezpieczenia wymagane przez RODO, poddajemy się audytom bezpieczeństwa oraz ulepszamy sposoby zabezpieczeń danych stosownie do nowych zagrożeń cyberbezpieczeństwa.
Za bezpieczeństwo płatności odpowiada Autopay S.A., która jest krajową instytucją płatniczą nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF), posiada również zgodę Narodowego Banku Polskiego (NBP) na prowadzenie Systemu Płatności BlueCash. Spółka posiada certyfikat PCI DSS, poświadczający stosowanie rygorystycznych standardów bezpieczeństwa danych posiadaczy kart płatniczych i działa zgodnie z normą ISO 27001. Rozwiązania Autopay S.A. spełniają wymogi branżowych regulatorów: NBP, KNF i PUODO.
Formy płatności w Autopay
Usługa Autopay jest w pełni darmowa dla użytkowników indywidualnych, którzy posiadają maksymalnie dwa pojazdy – ponosisz wyłącznie koszt przejazdu. Aktualny cennik dotyczący opłat znajdziesz stronie z Cennikiem, a opłaty obowiązujące na poszczególnych odcinkach autostrad znajdziesz na oficjalnej stronie GDDKiA.
Jeżeli nie możesz dodać metody płatności – upewnij się, że korzystasz z najnowszej wersji aplikacji (jeśli nie – zaktualizuj ją). Upewnij się również w banku czy nie masz limitów lub blokad na płatności.
Faktury
Sposób otrzymania faktury zależy od rodzaju konta, z którego korzystasz.
Konta firmowe (Mobility Firm) – faktura za pojedynczy przejazd zostanie automatycznie wysłana na Twój e-mail po zakończeniu przejazdu oraz będzie dostępna w panelu www w zakładce "Faktury". Żeby otrzymać fakturę:Faktury zbiorcze są dostępne dla kont firmowych Mobility Firm Premium.
Jeśli korzystasz z planu Mobility Firm Premium – tutaj znajdziesz potrzebne informacje o fakturach.
Ważne: numer rejestracyjny pojazdu będzie widoczny na fakturze za pojedynczy przejazd.
Aby zaktualizować dane do faktury wystawianej automatycznie:
Jeżeli zauważysz, że dane na fakturze są błędne – prześlij nam notę korygującą oraz oryginał błędnej faktury za pomocą formularza widocznego na dole strony.
Błędne lub niezrealizowane płatności
Żeby płatność za przejazd mogła zostać pobrana:
W przeciwnym razie płatność się nie powiedzie, a możliwość korzystania z Autopay będzie zablokowana do momentu uregulowania należności.
Jeśli płatność nie została zrealizowana, można ją opłacić ręcznie. Wystarczy zalogować się na swoje konto w panelu, przejść do zakładki „Transakcje”, wybrać odpowiednią pozycję i kliknąć „Zapłać”.
Jeżeli widzisz na swoim koncie w Autopay przejazd, którego nie powinno tam być – skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza widocznego na dole strony.
💡Żeby mieć pewność, że aplikacja nie pobierze automatycznej płatności, gdy tego nie chcesz, postępuj zgodnie z instrukcją:
Na A1, A2 Poznań-Konin lub na A4 Katowice-Kraków (videotolling) |
– tymczasowo wyłącz usługę płatności automatycznych na danym odcinku.
Pamiętaj, żeby włączyć usługę Autopay, gdy ponownie zechcesz korzystać z płatności automatycznych. |
Jeżeli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami za pośrednictwem poniższego formularza. Uzupełnij wszystkie pola – to przyspieszy cały proces.
Formularz kontaktowy