Polska | Polski
Support

Europa

Polska
Polski
Great Britain
English
Germany
Deutsch
Support

Autostrada A1

Autostrada A2

Autostrada A4

Winiety

Parkingi

Myjnie

Banki

Konto Autopay

Konto Autopay Flota

Płatności w sklepach internetowych

Płatności za rachunki

Płatności za rachunki (automatyczne)

Płatności natychmiastowe BlueCash

Błędne wpłaty

Instrukcje płatności

Doładowania telefonu

Doładowania liczników energii (przedpłatowych)

Doładowania kodów do gier i multimediów

eSIM

Payka

Spingo

PayPo

Alior Raty

BLIK Płacę Później

AIS

Przelew weryfikacyjny

Fotoweryfikacja

mObywatel

  1. Strona główna
  2. Płatności w podróży

Płatności w podróży

Udostępnij:
share on facebook
share on linkedin

Konto Autopay

Co znajdziesz na tej stronie:

Zakładanie konta w Autopay

Zajęte dane

Pojazdy

Zmiana danych

Usuwanie konta

Bezpieczeństwo danych

Formy płatności w Autopay

Faktury

Błędne lub niezrealizowane płatności

Zakładanie konta w Autopay

Autopay to aplikacja mobilna, której możesz użyć, żeby zapłacić automatycznie za przejazdy autostradami (A1, A2, A4), parkingi, myjnie i winiety. W przypadku użytkowników indywidualnych usługa Autopay do dwóch pojazdów jest darmowa. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie z Cennikiem.

Aplikacja Autopay działa na smartfonach z systemami:

  • Android – od wersji 9
  • iOS – od wersji 17
Pobierz aplikację mobilną (App Store, Google Play), uzupełnij dane osobowe, dodaj dane pojazdu i metodę płatności.

Podczas zakładania konta w aplikacji Autopay, należy podać adres e-mail, numer telefonu (może być zagraniczny). Po zakończonej rejestracji otrzymasz od nas wiadomość e-mail z linkiem aktywacyjnym – kliknij go, żeby potwierdzić założenie konta w Autopay (jeśli nie możesz znaleźć wiadomości z linkiem – przeszukaj Spam, Kosz, Inne foldery).

Kraje, których numery telefonów można użyć przy rejestracji w Autopay (prefixy): Albania (+355), Andora (+376), Australia (+61), Austria (+43), Belgia (+32), Bośnia i Hercegowina (+387), Bułgaria (+359), Białoruś (+375), Chorwacja (+385), Cypr (+357), Czechy (+420), Czarnogóra (+382), Dania (+45), Estonia (+372), Finlandia (+358), Francja (+33), Grecja (+30), Hiszpania (+34), Holandia (+31), Irlandia (+353), Islandia (+354), Kosowo (+383), Liechtenstein (+423), Litwa (+370), Luksemburg (+352), Łotwa (+371), Macedonia (+389), Malta (+356), Mołdawia (+373), Monako (+377), Niemcy (+49), Norwegia (+47), Polska (+48), Portugalia (+351), Rumunia (+40), San Marino (+378), Serbia (+381), Słowacja (+421), Słowenia (+386), Szwajcaria (+41), Szwecja (+46), Ukraina (+380), Watykan (+379), Węgry (+36), Wielka Brytania (+44), Włochy (+39).

Ważne: Pamiętaj, żeby nie logować się na to samo konto w Autopay na kilku urządzeniach jednocześnie – to może utrudnić działanie aplikacji i prawidłowe pobranie płatności automatycznej.

Jeśli masz już konto, ale nie pamiętasz hasła – skorzystaj z opcji przypomnienia. Kliknij w ten link i ustaw nowe hasło.

W przypadku zmiany telefonu (np. po zgubieniu poprzedniego), wystarczy pobrać aplikację na nowe urządzenie, zalogować się na swoje konto i ustawić nowe hasło.

Zajęte dane

Przy rejestracji widzisz komunikat, że e-mail jest już zajęty? Przejdź do logowania i kliknij „Zapomniałem hasła” lub kliknij tutaj. Wyślemy Ci wiadomość z instrukcją, jak ustawić nowe hasło i odzyskać dostęp.

Nie masz już dostępu do tego adresu e-mail? Skontaktuj się z nami.

Jeśli podczas wpisywania danych pojawi się informacja, że numer rejestracyjny lub numer telefonu są już zajęte (a masz pewność, że nikt inny np. z Twojej rodziny z nich nie korzysta albo są przypisane do konta, do którego nie masz dostępu) – napisz do nas przez formularz na dole strony.

W wiadomości dołącz zdjęcie lub skan pierwszej strony dowodu rejestracyjnego (wystarczą dane oznaczone literami od A do H) i opisz, co się dzieje.

W przypadku usunięcia pojazdu z jednego konta, jego rejestracja na drugim koncie będzie możliwa po kilku minutach.

Jeżeli okaże się, że dane zostały wykorzystane do aktywacji usługi Autopay za pośrednictwem bankowości internetowej – można powiązać te dwa konta. Żeby to zrobić:

  • wejdź na https://app.autopay.pl/bank
  • podaj numer telefonu, użyty podczas rejestracji w banku
  • wpisz kod otrzymany w SMS a utworzy się Twoje konto bezpośrednio w systemie Autopay

Pojazdy

Zaloguj się do aplikacji, kliknij 'Więcej' > 'Pojazdy' – w tym miejscu możesz:

  • dodać/usunąć pojazd (jeżeli na liście dostępnych marek i modeli nie widzisz swojej, wybierz z listy pozycję 'Inne'),
  • zmienić kategorię pojazdu,
  • włączyć lub wyłączyć usługę Autopay na wybranych autostradach lub parkingach (kliknij 'Zmień' żeby móc wprowadzać zmiany),
  • zmienić formę płatności dla danego pojazdu.

Każdy użytkownik może dodać do swojego konta kilka pojazdów i podpiąć pod nie te same lub różne metody płatności.

Ważne: dany pojazd może być przypisany wyłącznie do jednego konta użytkownika (w przeciwnym razie nie byłoby wiadomo od kogo pobrać płatność za dany przejazd).

Dopuszczalne kategorie pojazdów:

  • 1 – Samochody osobowe i lekkie pojazdy dostawcze z dwiema osiami, bez kół bliźniaczych (podwójnych),bez przyczepy. Zwykle do 3,5 t dopuszczalnej masy całkowitej.Przykłady: typowy samochód osobowy, van do 3,5 t (bez podwójnych kół, bez przyczepy).
  • 1a - Motocykle.
  • 2 – Pojazdy 2-osiowe, w których co najmniej jedna oś ma koła bliźniacze, lub pojazdy 2-osiowe z przyczepą.Przykłady: furgon z tylną osią bliźniaczą, samochód osobowy z przyczepą, ciągnik siodłowy bez naczepy.
  • 2A – Pojazdy o więcej niż 2 osiach, ale bez kół bliźniaczych.
  • 3 - Pojazdy lub zestawy pojazdów z 3 osiami, w których przynajmniej jedna oś ma koła bliźniacze, lub 2-osiowe z przyczepą i kołami bliźniaczymi. Przykłady: 3-osiowa ciężarówka z tylną osią bliźniaczą, bus 2-osiowy z przyczepą i bliźniaczymi kołami.
  • 4 - Pojazdy lub zestawy pojazdów z więcej niż 3 osiami, lub 3-osiowe z przyczepą (zwykle z co najmniej jedną osią bliźniaczą). Przykłady: typowy ciągnik siodłowy (TIR) z naczepą, duże pojazdy ciężarowe 4-osiowe.
  • 5 - Pojazdy i zespoły pojazdów, które nie mieszczą się w kategoriach 1–4. Pojazdy nienormatywne (ponadgabarytowe), czyli przekraczające dopuszczalne wymiary, masę lub nacisk na oś. Przykłady: pojazdy specjalistyczne, bardzo duże maszyny, zestawy powyżej 4 osi z przyczepami itp.

Poruszając się motocyklem, nie możesz korzystać z videotollingu (kamery nie są w stanie odczytać numerów rejestracyjnych umieszczonych z tyłu motocykla).

W aplikacji możesz dodać pojazd z polską lub zagraniczną rejestracją. Lista krajów objętych systemem:

A1 Rusocin-Nowa Wieś (Gdańsk-Toruń) A2 Poznań-Konin A4 Katowice-Kraków
Austria, Belgia, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Holandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Niemcy, Norwegia, Słowacja, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania Andora, Austria, Belgia, Białoruś, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Lichtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Monako, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, San Marino, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Ukraina, Watykan, Węgry, Wielka Brytania, Włochy Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Ukraina, Węgry, Wielka Brytania, Włochy

Tablice powinny składać się z liter oraz cyfr. Numer rejestracyjny należy wpisać zgodnie z dowodem rejestracyjnym lub tablicami rejestracyjnymi, bez spacji.

Specjalny zapis dotyczy niemieckich oraz austriackich tablic rejestracyjnych. Dozwolone znaki to [A-Z], [Ä,Ö,Ü], [0-9]. W przypadku pojazdów elektrycznych dodaj literę "E" na końcu, dla samochodów klasycznych literę "H", a w miejscu naklejki myślnik.

Zmiana danych

➡️Zmiana planu/typu konta

W Autopay zamiast typów kont dostępne są teraz plany:

  • Mobility Basic – dla użytkowników indywidualnych
  • Mobility Firm – dla firm
  • Mobility Firm Premium – dla flot

Zmiana planu jest możliwa tylko przez panel na stronie internetowej – w aplikacji ta opcja nie jest dostępna. Żeby zmienić plan, zaloguj się do panelu www Autopay, przejdź do zakładki „Twój plan” i wybierz ten, z którego chcesz korzystać.

➡️Zmiana numeru karty

Aby dodać nową kartę lub zmienić obecną:

  • Zaloguj się do aplikacji
  • kliknij „Więcej” → „Formy płatności”
  • wybierz „Dodaj formę płatności”

Po dodaniu nowej karty pamiętaj, żeby zaktualizować ją w szczegółach pojazdu.

➡️Zmiana hasła

Żeby zmienić hasło:

  • zaloguj się
  • kliknij 'Więcej' > 'Twoje dane'
  • na dole ekranu zobaczysz 'Hasło' – kliknij 'Zmień'
  • wpisz nowe hasło i kliknij 'Zapisz'

Hasło musi mieć min. 8 znaków, co najmniej jedną dużą literę i co najmniej jeden znak specjalny.

➡️Zmiana e-maila lub numeru telefonu

  • Zaloguj się do aplikacji
  • kliknij „Więcej” → „Twoje dane”
  • kliknij ikonę ołówka i zmień dane, które chcesz zaktualizować

W zależności od tego, co zmieniasz – dostaniesz SMS z kodem albo e-mail z linkiem aktywacyjnym.

Usuwanie konta

  • Zaloguj się na swoje konto w aplikacji
  • Kliknij 'Więcej' > 'Twoje dane'.
  • Na dole ekranu zobaczysz przycisk 'Usuń konto'. Gdy go wybierzesz, zobaczysz informację o tym, że po usunięciu konta wszystkie Twoje dane (osobowe oraz te dotyczące pojazdów i przejazdów) zostaną wyczyszczone.
  • Potwierdź, że chcesz usunąć konto.

Jeśli nie masz dostępu do aplikacji, a chcesz usunąć swoje konto, skontaktuj się z nami przez formularz dostępny na dole strony.

Proces powiedzie się, jeżeli masz uregulowane wszystkie płatności za przejazdy. Jeśli okaże się, że masz jakieś zaległości – poprosimy Cię o ich opłacenie, po czym umożliwimy usunięcie konta.

Ważne: Odinstalowanie aplikacji nie jest jednoznaczne z usunięciem konta. Żeby usunąć konto należy wykonać opisane wyżej kroki. Jeżeli tylko odinstalujesz aplikację, płatności za przejazdy autostradami objętymi systemem videotolling (AmberOne A1, A2 Konin-Poznań, A4 Katowice-Kraków) nadal będę pobierane.

Bezpieczeństwo danych

Twoje dane są bezpieczne, ponieważ stosujemy zabezpieczenia wymagane przez RODO, poddajemy się audytom bezpieczeństwa oraz ulepszamy sposoby zabezpieczeń danych stosownie do nowych zagrożeń cyberbezpieczeństwa.

Za bezpieczeństwo płatności odpowiada Autopay S.A., która jest krajową instytucją płatniczą nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF), posiada również zgodę Narodowego Banku Polskiego (NBP) na prowadzenie Systemu Płatności BlueCash. Spółka posiada certyfikat PCI DSS, poświadczający stosowanie rygorystycznych standardów bezpieczeństwa danych posiadaczy kart płatniczych i działa zgodnie z normą ISO 27001. Rozwiązania Autopay S.A. spełniają wymogi branżowych regulatorów: NBP, KNF i PUODO.

Formy płatności w Autopay

Usługa Autopay jest w pełni darmowa dla użytkowników indywidualnych, którzy posiadają maksymalnie dwa pojazdy – ponosisz wyłącznie koszt przejazdu. Aktualny cennik dotyczący opłat znajdziesz stronie z Cennikiem, a opłaty obowiązujące na poszczególnych odcinkach autostrad znajdziesz na oficjalnej stronie GDDKiA.

  • Płatność kartą (debetową/kredytową) – płatność za przejazd zostanie automatycznie pobrana z karty płatniczej dodanej do konta użytkownika. Możesz dodać dowolną liczbę kart płatniczych (również kartę Revolut).
  • Płatność przy użyciu bankowości elektronicznej z wykorzystaniem obciążenia rachunku bankowego – opcja dostępna wyłącznie dla osób, które korzystają z Autopay w ramach swojej bankowości internetowej (aktywowali usługę w banku: Bank Millennium, Bank Pekao S.A., ING Bank Śląski, Bank Pocztowy, Alior Bank, Santander Bank, Spółdzielcza Grupa Bankowa).
  • Płatność powtarzalna BLIK – szybka i wygodna metoda płatności, która nie wymaga podpinania karty. Wystarczy jednorazowo zatwierdzić transakcję kodem BLIK, a kolejne płatności będą realizowane automatycznie (dowiedz się więcej o tej metodzie tutaj).

Jeżeli nie możesz dodać metody płatności – upewnij się, że korzystasz z najnowszej wersji aplikacji (jeśli nie – zaktualizuj ją). Upewnij się również w banku czy nie masz limitów lub blokad na płatności.

Faktury

Sposób otrzymania faktury zależy od rodzaju konta, z którego korzystasz.

Konta firmowe (Mobility Firm) – faktura za pojedynczy przejazd zostanie automatycznie wysłana na Twój e-mail po zakończeniu przejazdu oraz będzie dostępna w panelu www w zakładce "Faktury". Żeby otrzymać fakturę:
  • zaloguj się na swoje konto w panelu www
  • kliknij 'Faktury'
  • kliknij 'Ustawienia faktur i dane rozliczeniowe'
  • uzupełnij dane, upewnij się, że są poprawne i kliknij 'Zapisz'
Konta indywidualne – fakturę należy wygenerować ręcznie w panelu (masz na to 3 miesiące od daty przejazdu):
  • zaloguj się na swoje konto w panelu www
  • Przejdź do zakładki "Transakcje".
  • Wybierz przejazd, dla którego chcesz otrzymać fakturę, i kliknij "Wystaw fakturę".

Faktury zbiorcze są dostępne dla kont firmowych Mobility Firm Premium.

Jeśli korzystasz z planu Mobility Firm Premium – tutaj znajdziesz potrzebne informacje o fakturach.

Ważne: numer rejestracyjny pojazdu będzie widoczny na fakturze za pojedynczy przejazd.

Aby zaktualizować dane do faktury wystawianej automatycznie:

  • Zaloguj się na swoje konto w panelu Autopay
  • kliknij ikonę koła zębatego
  • w sekcji „Dane do faktury” wybierz „Edytuj dane” i wprowadź zmiany

Jeżeli zauważysz, że dane na fakturze są błędne – prześlij nam notę korygującą oraz oryginał błędnej faktury za pomocą formularza widocznego na dole strony.

Błędne lub niezrealizowane płatności

Żeby płatność za przejazd mogła zostać pobrana:

  • podpięta karta musi być aktualna,
  • na wskazanym rachunku musi być potrzebna kwota,
  • w bankowości internetowej musisz mieć ustawione odpowiednio wysokie limity na płatności internetowe.

W przeciwnym razie płatność się nie powiedzie, a możliwość korzystania z Autopay będzie zablokowana do momentu uregulowania należności.

Jeśli płatność nie została zrealizowana, można ją opłacić ręcznie. Wystarczy zalogować się na swoje konto w panelu, przejść do zakładki „Transakcje”, wybrać odpowiednią pozycję i kliknąć „Zapłać”.

Jeżeli widzisz na swoim koncie w Autopay przejazd, którego nie powinno tam być – skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza widocznego na dole strony.

💡Żeby mieć pewność, że aplikacja nie pobierze automatycznej płatności, gdy tego nie chcesz, postępuj zgodnie z instrukcją:

Na A1, A2 Poznań-Konin lub na A4 Katowice-Kraków (videotolling)

– tymczasowo wyłącz usługę płatności automatycznych na danym odcinku.

Żeby to zrobić:

  • wejdź do aplikacji
  • kliknij 'Więcej' > 'Pojazdy' > nazwa Twojego pojazdu
  • kliknij 'Zmień' przy Autostradach
  • odznacz suwakiem odcinek, który chcesz tymczasowo wyłączyć z usługi

Pamiętaj, żeby włączyć usługę Autopay, gdy ponownie zechcesz korzystać z płatności automatycznych.



Jeżeli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami za pośrednictwem poniższego formularza. Uzupełnij wszystkie pola – to przyspieszy cały proces.

Formularz kontaktowy

  Podziel się opinią

Czy ta strona była dla Ciebie pomocna?

Dziękujemy!

W trakcie...
Doładowania online Płatności w podróży Płatności w sklepach internetowych Płatności za rachunki Płatności za rachunki (automatyczne) Płatności natychmiastowe BlueCash Płatności odroczone Weryfikacje online
Instrukcje płatności Bezpieczeństwo Błędne wpłaty Do pobrania Kontakt
© Autopay 1999 - 2025

Polityka Prywatności Autopay S.A.